Umjesto iranskih dronova Shahed-131 i Shahed-136, ruska vojska sve više koristi lakše i jeftinije bespilotne letjelice domaće proizvodnje Italmas i Geran-3.
Ruski mediji spekuliraju da su ruske snage nove bespilotne letjelice dugog dometa prvi put koristile u Ukrajini tijekom napada na Kijevsku oblast u ponedjeljak.
Dronovi Italmas lakši su od Shaheda, što znači da ih je teže otkriti i oboriti. Uz to, ruski model bespilotne letjelice (UAV) jeftiniji je od iranskih letjelica, što znači da ih se može više proizvoditi.
S druge strane, ukrajinsko ratno zrakoplovstvo tvrdi da je riječ o vrlo jednostavnoj bespilotnoj letjelici koja se može proizvesti "u svakom aviomodelarskom klubu".
Američki think-tank Institut za proučavanje rata (ISW) ranije je procijenio da Rusija vjerojatno pokušava proširiti i diversificirati svoj arsenal bespilotnih letjelica, projektila i navođenih bombi za napade na ukrajinsku kritičnu infrastrukturu prije jesensko-zimske sezone, a povećana uporaba dronova Italmas vjerojatno je dio tog diverzifikacijskog napora.
Rusija je svoju bespilotnu letjelicu Italmas prvi put predstavila u rujnu na Međunarodnom vojno-tehničkom forumu Armija 2023. Ruski UAV razvila je ZALA, ruska tvrtka specijalizirana za izviđačke bespilotne sustave.
Najistaknutija karakteristika ovog drona je domet veći od 200 km i bojeva glava od 40 kilograma, što je malo veće od bojeve glave iranskog drona-ubojice Shahed-136.
Što se tiče drona Geran-3, nikada nisu objavljene njegove fotografije. Dokumenti koji su procurili u javnost i koje je prvi objavio The Washington Post otkrivaju da Rusija planira proizvesti oko 6000 nadograđenih letjelica do 2025. godine. U tom se dokumentu navodi da će Moskva izrađivati svoju verziju Shaheda-136, koje je nazvala Geran-2.
Ti dronovi navodno mogu nositi eksplozivni teret težak oko 53 kilograma, a budući da ih pokreće bučni motor, Ukrajinci su ih već prozvali "letećim mopedima". Ukrajinski vojno-obrambeni portal Defense Express ističe da je Geran-3 vjerojatno samo drugo ime za Shahed-131, ali s drugim motorom. Iranske dronove pokreće dizelski klipni motor, dok je DLE-60, koji se nalazi u UAV-ima ruske proizvodnje, benzinski motor s dva cilindra.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....