TRAGEDIJA U ALPAMA

NOVI DETALJI OTKRIVAJU PAKLENU NAMJERU UBOJICE Lubitz je ručno podesio autopilot kako bi letjelicu zabio u tlo

 AFP

PARIZ - Kako doznaje Reuters, autopilot na letu Germanwingsovog zrakoplova Airbus A320, koji se u utorak srušio u francuskim Alpama, bio je postavljen na najnižu moguću visinu od 100 stopa - oko 30 metara, daleko ispod mjesta nesreće koje se nalazilo na oko dva kilometra nadmorske visine.

Online servis za praćenje letova FlightRadar24 otkrio je, analizom podataka sa satelita, da je netko promijenio postavke visine leta na autopilotu.

BOGATI RODITELJI MLADOG KOPILOTA U ŠOKU Došli su po sina s obiteljima drugih žrtava, a onda ih je policija odvojila...

- Između 09:30:52 i 09:30:55 može se vidjeti da je na autopilotu ručno promijenjena postavka s 38.000 stopa na 100 stopa, i devet sekundi kasnije zrakoplov je počeo spuštanje, vjerojatno s postavkom ‘slobodno poniranje’ na autopilotu, izjavio je direktor te švedske tvrtke Fredrik Lindahl. Navedena vremena su po GMT-u.

FlightRadar24 podijelio je svoje spoznaje s francuskim istražiteljima te nesreće, u kojoj je u utorak poginulo 150 ljudi.

Podsjetimo, istražitelji su već prije ustanovili kako je navjerojatniji uzrok pada zrakoplova ljudski faktor, preciznije da je kopilot Andreas Lubitz odlučio srušiti zrakoplov i tako povesti u smrt sebe i još 149 putnika i članova posade.

Tu teoriju uzroka nesreće potvrdile su i snimke iz crne kutije, na kojima se može čuti kapetan kako udara po vratima i preklinje Lubitza da ga pusti natrag u pilotsku kabinu.

Lubitz je najvjerojatnije iskoristio trenutak kada je kapetan izašao iz kokpita kako bi otišao na WC, potom se zaključao i usmjerio zrakoplov prema udaru u planine.

Iz samog kokpita nije se mogao čuti nikakav zvuk osim polaganog disanja Lubitza.

Istražitelji su isključili mogućnost da je Lubitzu pozlilo, jer bi se kokpit otključao unutar pet minuta da ga netko iznutra aktivno nije držao zaključanim.

FOTO: KOPILOT JE NAMJERNO SRUŠIO AVION! Posljednje riječi kapetana: MOLIM TE, otvori vrata

Iako Lubitzovi prijatelji tvrde kako se u zadnjim danima ponašao normalno te da nije bio depresivan, njegovi kolege iz pilotske škole otkrili su kako je 2009. godine prekinuo školovanje na nekoliko mjeseci jer je ‘izgorio’ u zahtjevnom programu treninga i počeo je patiti od depresije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 13:42