Za talijanske influencere i kreatore sadržaja na društvenim mrežama uskoro bi mogla vrijediti ista pravila kao za i tradicionalne medije prilikom objavljivanja sadržaj na internetu, piše BBC.
Naime, odlučeno je da će aktivnosti influencera biti pod nadzorom Talijanske agencije za komunikacije (AGCOM).
Pravila će u početku vrijediti samo na kreatore sadržaja s više od milijun pratitelja.
‘Divlji zapad influencera je gotov‘, rekao je šef AGCOM-a Giacomo Lasorella. ‘Počinjemo s velikima influencerima, ali i drugi će se morati prilagoditi‘, rekao je za novine La Repubblica.
Influencerima će prijetiti pozamašne kazne ako ne budu jasno označili da se u nekoj objavi radi o suradnji s brendovima ili ako odbiju otkriti svoje komercijalne interese.
Predložene smjernice također imaju za cilj zaštititi djecu, s novim skupom propisa koji uključuju stroge kazne za influencere koje sežu čak do 250.000 eura.
AGCOM je u priopćenju rekao da će se njegove mjere odnositi na ‘komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloljetnika i sportskih vrijednosti‘.
U slučaju plasmana proizvoda, ‘influenceri su dužni objaviti upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja‘, stoji u priopćenju.
Mnogi odluku AGCOM-a povezuju s nedavnim skandalom u koji je bila upletena glavna talijanska influencerica Chiara Ferragni, no Lasorella je to opovrgnuo.
U prosincu je Ferragni - koja ima gotovo 30 milijuna pratitelja na Instagramu - kažnjena s 1,075 milijuna eura jer je tvrdila da će prodaja ‘dizajnerske‘ ružičaste božićne torte pomoći u financiranju dječje bolnice u Torinu. No proizvođač torte je bolnici već dao novac nekoliko mjeseci prije nego je torta predstavljena.
U izjavi objavljenoj svojim pratiteljima Ferragni je rekla da je napravila ‘pogrešku u dobroj vjeri povezujući komercijalnu aktivnost s humanitarnom‘.
Prošlog je tjedna talijanska policija objavila da će protiv Ferragni biti pokrenuta službena istraga zbog prijevare u vezi s božićnom tortom.
Prošle su godine i u drugim europskim zemljama također uvedena stroža pravila za influencere.
U lipnju je Francuska donijela zakon prema kojem se influenceri mogu suočiti s kaznom zatvora ako se utvrdi da su prekršili nove propise o oglašavanju, što je prvi put da je ta uloga zakonski definirana u Europi.
A u listopadu je Europska komisija najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima utjecajnih osoba, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati ‘slijediti poštenu komercijalnu praksu, a njihovi sljedbenici imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije‘.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....