TAJNA JE U CRVIMA

MUŠKOM MOZGU SEKS VAŽNIJI OD HRANE? Znanstvenici otkrili tip neurona koji postoji samo kod muškaraca

Colourbox

Muškarci bi mogli imati dio mozga koji je posvećen isključivo potrazi za - seksom!

Istraživanje objavljeno u uglednom časopisu Nature analiziralo je razlike između spolova kod valjkastih crva. Dotične životinje imaju dva spola - muški i hermafrodite, koji su zapravo modificirane ženke, u stanju proizvesti vlastite spermije pa im za prokreaciju muški spol nije potreban.

Istraživači University Collegea u Londonu i Albert Einstein College of Medicine su određene neurone našli samo u muškoj vrsti te kažu da bi ova studija mogla pružiti dodatni pogled na razlike u spolovima među ljudskim bićima.

Dotične neurone otkrili su klasičnim pokusom koji koristi uvjetovanje. Upotrijebili su sol kao stimulans koji su crvi naučili povezivati s ugodnim ili neugodnim iskustvima. Npr. gladni crvi su sol asocirali s nedostatkom hrane pa bi se maknuli od nje u novom okruženju.

No, gladni crvi koje se stavilo u blizinu soli i partnera za parenje ubuduće bi tražili sol u novom okruženju. Iz toga su istraživači zaključili da su ti crvi prisutnost soli asocirali s pronalaženjem partnera za parenje te je u osnovi njihova želja za seksom bila jača od želje za hranom (za koju su već prije "naučili" da je nema pokraj soli). Tu su želju pripisali neuronima nađenim samo kod muških pripadnika vrste.

Jedan od autora studije, doktor Arantza Barrios rekao je: “Pokazali smo kako genetske i razvojne razlike između dva spola vode do promjena u "mozgu" muškog crva tijekom seksualnog sazrijevanja. Zbog tih promjena muški mozak radi drugačije te se sjeća prijašnjih seksualnih iskustava te stavlja prioritet na seks u budućnosti."

Iako je istraživanje provedeno na crvima, znanstvenici koji su ga provodili uvjereni su da može pružiti uvid u ljudsku seksualnost, seksualnu orijentaciju i rodnu identifikaciju.

22. rujan 2024 13:23