Gradnja velebnog visećeg mosta Çanakkale 1915, koji će preko morskog tjesnaca Dardaneli spojiti Aziju i Europu, bliži se kraju, pišu turski mediji.
Zadnji segment grede mosta, dugačak 48 metara, širok 45 i težak 700 tona, prije tjedan dana brodom je dostavljen na gradilište mosta. Prikladno za simbolični trenutak, taj je segment bio ukrašen velikim motivom s turskom zastavom.
Kamen temeljac za ovaj most, koji će činiti krucijalni dio nove autoceste Kinali-Tekirdag-Canakkale-Savastepe, 18. ožujka 2017. položio je turski predsjednik Recep Tayyip Erdoğan. Očekuje se da most bude dovršen točno pet godina nakon toga, 18. ožujka 2022. godine.
Osim toga da spaja dva kontinenta, ovaj most izdvaja i najduži raspon na svijetu, koji se između dva glavna pilona (visoka 318 metara) proteže do dužine od čak 2023 metara. To je 32 metra duže od još uvijek aktualnog rekordera, visećeg mosta Akashi Kaikyo u Japanu (koji je dovršen 1998. godine).
Ukupno će most Çanakkale 1915 biti dug 3563 metra, a s prilaznim vijaduktima dosegnut će dužinu od 4608 metara. Predviđeno je da ima tri vozne trake u svakom smjeru, zajedno s nogostupima koji će služiti radnicima za održavanje mosta.
Inače, dužina glavnog raspona od 2023 metra u sebi ima dosta simbolike, budući da predstavlja godinu na koju će slaviti 100. godišnjica Republike Turske, koju je utemeljio Mustafa Kemal Atatürk.
Simbolika tu ne staje. Sam naziv mosta, 1915 Çanakkale, odaje počast bitci za Galipolje iz Prvog svjetskog rata (koju Turci zovu Çanakkale Savaşları prema mjestu gdje se bitka odvijala) u kojoj je turska vojska porazila oružane snage sila Antante, uglavnom iz tadašnjeg Britanskog carstva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....