ZAOKRET

Ljudi diljem Bliskog istoka počeli su bojkotirati McDonald‘s. Sada je kompanija povukla znakovit potez u Izraelu

Veliki prosvjedi organizirani su nakon navodnih optužbi da je McDonald‘s dijelio besplatne obroke izraelskim vojnicima.

Restoran McDonald‘sa

 Benjamin Cremel/Afp

Nakon velikog broja napada, prosvjeda i pada prodaje uslijed navodnih optužbi vezanih uz podršku Izraelu, McDonald‘s je odlučio otkupiti svoje izraelske restorane, piše BBC News.

Od 36.000 lokacija diljem svijeta, McDonald‘s je izravni vlasnik njih samo 15 %. Ostalima upravljaju lokalne tvrtke koje su dobile/otkupile pravo na korištenje franšize.

Iz tvrtke navode da je postignut dogovor s izraelskom kompanijom Alonyal-om za povratak više od 220 restorana i drugih objekata diljem zemlje koja zapošljavaju 5000 zaposlenika.

McDonald‘s je bio kritiziran nakon što je Alonyal počeo dijeliti tisuće besplatnih obroka izraelskim vojnicima, a prodaja u regiji im je pala od početka sukoba.

Veći dio Pojasa Gaze razoren je tijekom izraelskih vojnih operacija koje su započele nakon terorističkog napada Hamasa na civile 7. listopada prošle godine. Više od 33.000 je od tada ubijeno u Gazi, kaže Ministarstvo zdravlja tog teritorija kojim upravlja Hamas.

Američka tvrtka navodi kako će restorani i zaposlenici biti zadržani pod jednakim uvjetima te da ostaje posvećena izraelskom tržištu. Uvjete prodaje nisu otkrili.

Bojkot ovog giganta buknuo je ubrzo nakon što su zemlje s muslimanskom većinom, poput Kuvajta, Malezije i Pakistana objavile izjave kojima se distanciraju od tvrtke zbog njezine navodne podrške Izraelu.

Veliki prosvjedi organizirani su diljem svijeta, dok se bojkot McDonald‘sa proširio i izvan granica Bliskog istoka.

U siječnju je globalni prehrambeni lanac priznao da je sukob značajno utjecao na njihovo poslovanje, pri čemu je patila prodaja u Francuskoj, Indoneziji i Maleziji, iako je najgore, priznaju, pogođena prodaja na Bliskom istoku.

Izvršni direktor Chris Kempczinski kaže kako su za cijelu situaciju krive dezinformacije. No te dezinformacije su ih zasigurno koštale, što su pokazali i rezultati prema kojima je tvrtka prvi puta promašila svoj kvartalni cilj prodaje u gotovo četiri godine.

Mc Donald‘s je bojkot opisao kao "obeshrabrujući i neutemeljen". Tvrtka se oslanja na tisuće neovisnih tvrtki koja posjeduju i upravljaju većinom od njihovih više od 40000 trgovina diljem svijeta. Oko 5% svega toga se nalazi na Bliskom istoku.

- Sve dok ovaj rat traje...ne očekujemo značajnije poboljšanje na tim tržištima, dodaje šef McDonald‘s-a, Chris Kmepczinski.

Tvrtka se nada da će vraćanjem potpune kontrole nad poslovanjem svoji restorana u Izraelu vratiti ugled na Bliskom istoku te ispuniti svoje ciljeve.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 06:24