Donald Trump i Kamala Harris trenutno se pred ulaskom u finale predsjedničke kampanje natječu oko neodlučnih glasača. Milijunima ljudi u državama za koje se pretpostavlja da će biti ključne tijekom glasanja, na Facebooku i Instagramu ‘iskaču‘ oglasi opskurne stranice "The Daily Scroll", prenosi CNN.
Uglavnom se u njihovim oglasima pojavljuju članci velikih medijskih kuća, kao što su CNN, ABC ili NBC, u kojima se provlače teme poput smanjenja inflacije u SAD-u, nižih cijena inzulina ili mogućih posljedica zabrane pobačaja. Istraživanje CNN-a otkrilo je da oglase ne plaća nijedna od spomenutih novinskih kuća, već predsjednička kampanja Kamale Harris.
Kampanja oglašava vijesti koje se dobro odražavaju na demokratsku predsjedničku kandidatkinju i loše na njezinog suparnika Trumpa. Njima se ne prikupljaju donacije, niti se korisnike usmjerava na web stranicu njene kampanje. CNN piše da je kampanja potrošila više od 11 milijuna dolara na oglase za stranici "Daily Scroll".
Time je postala druga najveća stranica po potrošnji na političke oglase u zadnjih 90 dana, nakon glavne stranice kampanje Kamale Harris. “Daily Scroll, inače, na Facebooku ima samo nekoliko javnih objava i oko tri tisuće pratitelja, stoga se stranica čini poprilično neaktivna, iako su se oglasi koje promiču pojavili na ekranima korisnika najmanje 700 milijuna puta, prema podacima Mete.
Nova taktika dopiranja do glasača
Otprilike 97 posto pregleda na oglasima dolazi iz sedam ključnih država - Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, Nevada, Arizona, Georgia i Sjeverna Karolina. Kampanja je također uložila dodatnih 900 tisuća dolara na oglase sa slične stranice, pod imenom “Headlines 2024”. Ona je još oskudnija, sa oko 300 pratitelja i bez ikakvih objava.
Važno je napomenuti i da se na oglasima nalazi napomena da ih plaća kampanja demokratske kandidatkinje, pa stoga ne krše pravila oglašavanja. Kevin Munoz, glasnogovornik predsjedničke kampanje, rekao je za CNN da je promicanje vijesti samo "mali dio šireg napora da se dopre do neodlučnih birača u svim vrstama medija".
Na primjer, na promicanje priče ABC Newsa o smanjenju inflacije, što je važna tema uoči predsjedničkih izbora, "Daily Scroll" je potrošio više od dva milijuna dolara. Na Meta platformama oglas je pogledan oko 120 milijuna puta.
Također su oglašavali vijesti u kojima se Donald Trump hvali da na skupovima da ima publiku kakvu je imao Martin Luther King Jr., govor Kamale Harris dan nakon što je Joe Biden odustao od kandidature za predsjednika i priču britanskog Guardiana o tome kako će konzervativni “Projekt 2025” ugroziti radnička prava.
Na svaki od tih oglasa potrošili su više od 300 tisuća dolara. Kampanja Kamale Harris je općenito daleko nadmašila Trumpovu kampanju na Meta platformama. Dosad su potrošili gotovo 80 milijuna dolara, u usporedbi s oko 9,4 milijuna dolara Trumpove kampanje i odbora za prikupljanje sredstava.
- Oglasi su jasno označeni kao plaćeni od strane kampanje Harris, u njima nema ničega prevarantskog - zaključio je Peter Loge, direktor Škole za medije i javne poslove na Sveučilištu George Washington za CNN.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....