SMRT NBA LEGENDE

Izgubio je život zbog dezorijentacije u magli, pilot mislio da se uspinje dok je padao

Pilot je u posljednjem obraćanju rekao da se penje na visinu od 4.000 stopa, a umjesto toga je udario u tlo
Mjesto pada helikoptera u Calabasasu
 Mark RALSTON/AFP

Novoobjavljeni dokumenti američke Agencije za kontrolu leta NTSB ukazuju da je pilot helikoptera u kojem je poginula NBA zvijezda Kobe Bryant najvjerojatnije izgubio orijentaciju zbog guste magle.

U padu helikoptera u Kaliforniji 26. siječnja ove godine poginulo je svih ljudi u letjelici, iako je pilot bio vješt i iskusan, a vještačenja su utvrdila da nije bio pijan ni drogiran. Također nije otkrivena greška na motoru koja bi mogla biti uzrok nesreće. Osim slavnog košarkaša, poginuli su njegova 13-godišnja kći Gianna, šestero prijatelja i pilot Ara Zobayan (50).

Kontrola leta

Da je do nesreće došlo zbog dezorijentacije pilota, USA Today zaključuje na osnovi informacije da je pilot u posljednjem obraćanju kontroli leta rekao da se penje na visinu od 4000 stopa, a umjesto toga je udario o tlo u dolini pored Calabasasa u Kaliforniji, 50 kilometara od Los Angelesa.

image
Kobe Bryant s kćerkom Giannom
SMTK/The Photo One/Profimedia

NTSB je objavio oko 1700 stranica dokumenata, karata, prijepisa poruka i intervjua, s tim da su najavili da će svoj zaključak objaviti naknadno. Među dokumentima malo je onih koji ukazuju na to da se sprema nesreća helikoptera Sikorsky S-76B. Helikopter je pokupio Kobeja i njegove suputnike u Santa Ani. Vrijeme nije bilo najbolje, rekao je pilot, ali bolje nego prethodnog dana kad je također letio. U posljednjim porukama s kontrolom leta Zobayan je dobio dozvolu da se spusti ispod pojasa magle i slijedi cestu. Četiri minute poslije, neposredno prije nego što će veza puknuti te nedjelje ujutro u 9.45, kontrolor je pitao pilota što planira napraviti. “Uh, penjemo se na 4000”, odgovorio je Zobayan. Na iduće pitanje kontrolora više nije bilo odgovora. Grafički prikaz posljednjih minuta pokazuje helikopter kako se penje ljuljajući se lijevo od autoceste, da bi se onda neobjašnjivo spustio u iznenadnom zaokretu ulijevo, što će se pokazati fatalnim. Zrakoplov je udario o vrh brda takvom silinom da je dio olupine preletio na drugu stranu brda.

Vidljivost

Za pilota Zobayana nikako se ne može reći da je bio neiskusan. Prethodni dan također je imao privatni let na odredišta u Kaliforniji. U subotu navečer dobio je poruku s pitanjem o vremenskim prilikama. Zobayan je odgovorio da je upravo išao provjeriti kakvo će biti vrijeme. “Sutra neće biti najbolji dan, ali ni tako loš kao današnji.” Idući dan, ujutro prije leta, poslao je poruku da će vrijeme biti O.K. Međutim, magla se ispriječila i smanjila vidljivost, što je moglo biti kobno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 18:58