KRAJ JEDNE ERE

Iz tvornice je izašao zadnji primjerak Boeinga 747: Bio je izbor bogatih, a postao je i ikona filmskih klasika

Boeing nije napravio putničku verziju 747 otkad je isporučio posljednji Korean Airlinesu 2017. godine.

Boeing 747, Ilustrativna fotografija

 Bayne Stanley/Zuma Press/Profimedia/Bayne Stanley/zuma Press/profimedia

Nakon više od pola stoljeća proizvodnje, posljednji Jumbo Jet Boeing 747 izašao je iz američke tvornice u Everettu u državi Washington.

Kad je Jumbo jet 747 prvi put proizveden 1969., bio je najveći komercijalni zrakoplov na svijetu i prvi s dva prolaza. Nakon 53 godine proizvedeno je više od 1570 zrakoplova, a 747 bio je izbor bogatih i glamuroznih pa čak i kraljevskih obitelji. Zrakoplov je postao ikona brojnih filmskih klasika poput "Jamesa Bonda" iz 1973., ‘‘Live and Let Die‘‘.

Dizajn aviona uključivao je drugu palubu koja se protezala od pilotske kabine unatrag preko prednje trećine aviona, što mu je dalo prepoznatljivu grbu zbog koje je model dobio nadimak ‘‘Kit‘‘.

Boeing 747 i dalje nadmašuje većinu drugih zrakoplova, no tijekom posljednja dva desetljeća Boeing i njegov europski konkurent Airbus okrenuli su se proizvodnji zrakoplova s nižom potrošnjom goriva. Zrakoplovne tvrtke odustale su od proizvodnje aviona koji imaju četiri motora, poput modela 747, i okrenule su se širokotrupnim zrakoplovima s dva motora.

Delta je bila posljednja američka zrakoplovna tvrtka koja je koristila 747 za putničke letove - zaključno s 2017. - iako neki međunarodni prijevoznici nastavljaju letjeti njime, uključujući njemačku zrakoplovnu tvrtku Lufthansa. Prema analitičkoj tvrtki Cirium, danas postoje 44 putničke verzije Boeinga 747 još u službi, a više od polovice njih - 25 - su u službi Lufthanse.

Boeing je 2020. dao do znanja da će prestati graditi 747 čak i u obliku teretnjaka, jer su kupci uzimali jeftinije modele. Putničke verzije aviona mogle su povesti između 400 i 500 putnika, maksimalno dvostruko više od bilo kojeg trenutačnog širokotrupnog zrakoplova. Ali Boeing nije napravio putničku verziju 747 otkad je isporučio posljednji Korean Airlinesu 2017. godine.

Posljednji zrakoplov u utorak navečer prebačen je u drugu Boeingovu radionicu radi ei ostalih završnih detalja prije nego što bude isporučen Atlas Airu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 10:25