Srbija je na PISA testiranju, provedenom 2018. godine, zauzela 45. mjesto u glavnoj kategoriji čitalačka pismenost, a po sve tri ocjenjivane kategorije nalazi se u sredini ljestvice, ali ispod prosjeka na razini OECD.
Srbija je sa 45. mjestom na PISA testiranju među zemljama regija ispod Slovenije (21) i Hrvatske (29), a bolje je plasirana od Crne Gore (52) i Bosne i Hercegovine (62), dok je Kosovo na začelju liste, uz Filipine, Liban i Maroko.
Zadaće iz čitalačke, matematičke i znanstvene pismenosti u 2018. godini rješavalo je oko 8000 petnaestogodišnjaka iz 222 škole diljem Srbije.
Testiranje PISA međunarodni je program ispitivanja znanja i vještina učenika koji svake tri godine vrednuje učinkovitost obrazovnih sustava.
Provodi se od 2000. godine u cijelom svijetu svake tri godine, obuhvaćeni su učenici u dobi od 15 godina, a Srbija sudjeluje od 2001.
U ovom se istraživanju kao glavno ispitno područje ispitivala čitalačka pismenost, dok su se matematička i prirodoslovna pismenost te sposobnost globalne kompetencije učenika ispitivale kao sporedna područja.
U istraživanju je sudjelovalo 79 zemalja, testirano je ukupno 600 tisuća učenika, koji predstavljaju oko 32 milijuna petnaestogodišnjih učenika u zemljama sudionicama.
Slovenija je zauzela 21. mjesto na lani provedenom PISA testiranju čitalačke i druge pismenosti 15-godišnjaka, koje je provedeno u 79 država te ukupno 16. mjesto među državama članicama Organizacije za ekonomsku suradnju i razvitak (OECD).
U lanjskoj anketi za PISA test u Sloveniji je sudjelovalo 6401 učenika i učenica, a rezultati su solidni, iako pokazuju mali trend pada u odnosu na neka ranija ispitivanja, objavili su slovenski mediji.
Među slovenskim 15-godišnjacima pismenost u čitanju je jednaka kao i u PISA testiranju 2015. godine, matematička pismenost je malo poboljšana, dok je smanjena ona u prirodnim znanostima.
S dobivenim rezultatima u kategoriji pismenosti čitanja (495 bodova), te sa 509 bodova u matematici i 493 kod prirodnih znanosti Slovenija se uvrstila na 16. mjesto među članicama OECD-a te je iznad prosječnog rezultata za članice OECD-a, javljaju slovenski mediji.
Dobri rezultati zasluga su u prvom redu dobrog rada učenika, učitelja, ravnatelja, ali i roditelja, kazao je na konferenciji za novinare ministar za obrazovanje Jernej Pikalo.
Prema njegovim riječima, rezultati što ih u testiranjima PISA dobiva Slovenija su stabilni i iznadprosječni, ali postoji trend pada, čemu ubuduće treba posvetiti punu pozornost.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....