Banke u Velikoj Britaniji morat će prema novim pravilima obeštećivati potrošače koji su sami autorizirali neko plaćanje i potom bili žrtve prevare. Dosad je to pravilo vrijedilo samo u slučajevima u kojima su potrošači bili prevareni za novac, a da nisu osobno odobrili plaćanje - primjerice, kada bi ostali bez novca jer im je ukradena kartica, ali sada je obeštećenje prošireno i na situacije u kojima se prevara dogodila uz njihovu autorizaciju.
Recimo, to se donosi na situacije gdje žrtva, zbog neznanja, nasjedne na romantičnu prevaru i prevarantu pristane poslati novac, vjerujući da mu treba za kartu ili, pak, kada povjeruje u lažnu SMS poruku od banke te prevarantima otkrije detalje svojeg računa.
Nova pravila i obveza obeštećenja vrijedit će za sve financijske institucije, ne samo banke, njima će biti pokriveni potrošači, mikropoduzetnici i dobrotvorne udruge, a vrijedit će isključivo za nacionalna plaćanja te će biti moguće dobiti obeštećenje najviše u iznosu do 85 tisuća funti. Kad su u pitanju banke, u obeštećenju će sudjelovati i banka vlasnika kartice, jednako kao i banka vlasnika računa na kojemu je završio novac iskamčen prevarom.
Također, pravila neće vrijediti za situacije u kojima je prevareni potrošač bio dio prevarantskog lanca.
Prema podacima za UK, autorizirane prevare danas su jedan od najčešćih tipova online prevara, a njihova vrijednost lani iznosila je 459 milijuna funti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....