Francuski biciklisti uskoro će prilikom kupovine bicikla morati registrirati svoje vozilo, slično kao što vozači automobila moraju registrirati svoja prijevozna sredstva.
Dio je to prijedloga kojim francuske vlasti žele povećati korištenje bicikala i smanjiti krađe, kako piše Guardian.
Vlasnici bicikla registrirali bi tako svoje vozilo u nacionalnoj bazi podataka i dobili bi "potvrdu o vlasništvu" koju bi pokazivali policiji u slučaju krađe, a potvrda bi se prenosila novom vlasniku u slučaju prodaje.
Registracijski broj bicikla bit će postavljen na vidljivom mjestu i konstruiran tako da se može očitati optičkim čitačem. Prijedlog će vlada predstaviti do kraja godine, a očekuje se da će stupiti na snagu 2020., godine, te bi trebao pripomoći utrostručivanju broja kratkih biciklističkih vožnji do 2024. godine.
Plan uključuje i stvaranje velike mreže biciklističkih staza, kao i financijske poticaje onima koji odaberu bicikl kao prijevozno sredstvo do posla. Ti bi poticaji bili slični poticajima koji se daju zaposlenicima za korištenje javnog prijevoza, do 400 eura godišnje.
Na taj se način želi u sedam godina povećati broj Francuza koji se biciklom voze na posao s 3 posto na 9 posto. Prema statističkim podacima, manje od 2 posto zaposlenih bicikliralo je do posla 2015. godine. Većina (više od 70 posto) koristi se automobilom, 13 posto javnim prijevozom i 4,5 posto pješači. Zanimljivo je pritom da se 58 posto Francuza radije vozi automobilom čak i ako se radi o udaljenosti manjoj od kilometra.
Procjenjuje se da u Francuskoj ima 21 milijun bicikala, a gotovo 1,100 bicikala ukrade se svakoga dana.
U Hrvatskoj se u prosjeku prijavi oko 1300 krađa bicikla godišnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....