Skupina europskih medijskih kuća, uključujući austrijsku Styria Media Group, vlasnicu Večernjeg lista, 24 sata i Njuškala, podnijela je tužbu protiv Googlea, tražeći 2,1 milijardu eura odštete za izgubljene prihode od digitalnog oglašavanja.
Skupina obuhvaća 32 medijske grupe iz Austrije, Belgije, Bugarske, Češke, Danske, Finske, Mađarske, Luksemburga, Nizozemske, Norveške, Poljske, Španjolske i Švedske, uključujući Axel Springer i Styria Media Group.
Tužbi su se pridružili i austrijski Krone, belgijski DPG Media i Mediahuis, danski TV2 Danmark A/S, finska Sanoma, poljska Agora, španjolska Prensa Iberica i švicarski Ringier.
"Medijske kompanije koje su podnijele tužbu pretrpjele su gubitke zbog oslabljene tržišne konkurencije, što je izravna posljedica Googleovog kršenja propisa", stoji u priopćenju njihovih pravnih zastupnika, odvjetničkih ureda Geradin Partners i Stek, objavljenom u srijedu.
"Da Google nije zlorabio dominantni položaj, medijske kompanije ostvarile bi znatno veće prihode od oglašavanja i plaćale manje naknade za usluge oglasne tehnologije. Ključno je da je taj novac mogao biti reinvestiran u jačanje europskih medija", naglasili su odvjetnici.
Grupa objašnjava da je tužbu podnijela pred nizozemskim sudom zato što je Nizozemska stekla reputaciju ključne jurisdikcije za tužbe za naknadu štete u Europi i zato što žele izbjeći multipliciranje tužbi u više europskih zemalja.
Tužbu su potkrijepili kaznom od 220 milijuna eura koju je Googleu 2021. izrekao francuski regulator za tržišno natjecanje zbog poslovanja s tehnologijom oglašavanja i optužbama Europske komisije iz 2023.
Glasnogovornica Googlea istaknula je u priopćenju da tužbu smatraju "špekulativnom i oportunističkom".
"Google konstruktivno surađuje s izdavačima širom Europe... Naši alati za oglašavanje prilagođavaju se i razvijaju u partnerstvu s tim istm oglašivačima", dodala je.
Izdavači širom svijeta žale se već godinama na dominaciju velikih tehnoloških kompanija u oglašavanju na račun njihovih prihoda. Google je po analitičarima vodeća platforma za digitalno oglašavanje u svijetu, navodi Reuters.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....