Šef najprometnije međunarodne zračne luke na svijetu rekao je da su covid putovnice jedini način za ponovno pokretanje masovnih međunarodnih putovanja, piše BBC.
Izvršni direktor aerodroma Dubai,Paul Griffiths kaže: - Mislim da ne postoji alternativa.
Kritičari ovih digitalnih sustava tvrde da diskriminiraju one koji se ne mogu cijepiti.
Ali gospodin Griffiths kaže da je potpuni pobornik digitalnih dokumenata za koje kaže da su 'neizbježni'.
- Mislim da covid putovnica i diskriminacija nisu problem. Potrebno je pokrenuti stvari i imati odgovarajući globalno nepristran program cijepljenja, rekao je.
Svjetska zdravstvena organizacija i Svjetsko vijeće za putovanja i turizam među onima su koji se protive putovnicama zbog straha da će stvoriti 'dvije klase društva'.
Prošli mjesec je dr. Mike Ryan iz WHO-a ponovio svoju zabrinutost zbog pitanja etike i pravičnosti oko covid putovnica.
- Moramo ih pažljivo razmotriti, posebno u svijetu u kojem se cjepivo distribuira na tako nepravedan način, rekao je.
Ekonomska šteta
Zrakoplovna industrija očajnički traži načine da se pokrene i ubrza nakon štete koju su joj nanijela ograničenja i pad povjerenja putnika.
Prema Akcijskoj skupini za zračni promet, ta je industrija svjetskom globalnom gospodarstvu prije pandemije doprinosila s 3,5 bilijuna dolara godišnje.
Međutim, s prizemljenim letovima, količina putnika koja prolazi kroz međunarodnu zračnu luku Dubai, pala je na sličan način kao i u ostatku industrije.
Unatoč tome, zračna luka Dubai bila je i 2020. sedmu godinu zaredom najprometnija zračna luka na svijetu za međunarodne putnike, pretekavši London Heathrow koji je tu titulu nosio 2014. godine.
Rekordnih 86,3 milijuna ljudi prošlo je 2019. godine kroz taj aerodrom, no kako je pandemija koronavirusa prizemljila letove, to je prošle godine palo 70 posto na 25,8 milijuna.
Griffiths želi da se ta brojka ponovno poveća: - Moramo prijeći na upravljanje rizikom, a ne na izbjegavanje rizika.
Dodao je: - Jednostavno mislim da svijet ne može opstati bez te mobilnosti još dugo, socijalno i ekonomski, ali možete razumjeti zašto su zemlje širom svijeta vrlo konzervativne. Posljednje što bilo koji političar želi je val infekcija na njihovom terenu.
Prošle godine, gospodarstvo Ujedinjenih Arapskih Emirata smanjilo se zbog svjetske krize za 6,1 posto.
Za Dubai, bliskoistočno središte koje igra ključnu ulogu u spajanju Istoka i Zapada, zračni prijevoz je ključan za saniranje te štete.
Griffiths kaže: - Grad je sagrađen kao globalno središte i omogućio je da se ovdje u UAE razvije ogromno trgovačko i turističko središte. Dakle, prilično smo ovisni, jer se najmanje 35 posto BDP-a temelji na mogućnostima putovanja i turizma, tako da to ovdje ima dramatičan učinak.
Da bi prebrodila krizu, zračna luka smanjila je troškove zatvarajući cijele terminale i dvorane, što znači da je izbjegnuta potreba da luku spašava vlada Dubaija.
- Uspjeli smo doći u poziciju u kojoj smo mogli pokriti sve svoje troškove s oko 20 posto svoje propusne moći, što je i pozicija na kojoj se trenutno nalazimo, objašnjava Griffiths.
Dodaje da je 8.500 radnih mjesta smanjeno na 2.500. - Mnogo je ljudi otpušteno. Ali sada smo u dobroj poziciji da se oporavimo.
Suparnički sustavi?
Želja za oporavkom i izbjegavanjem novih izbijanja zaraze koronavirusom dovela je do pojave nekoliko različitih covid putničkih propusnica. Europska unija, G20 i Međunarodno udruženje zračnog prometa rade na svojim shemama.
Griffiths kaže da čak i ako se uvede više sustava za provjeru putnika, njegova zračna luka može izbjeći redove poput onih viđenih na London Heathrowu.
- Kakav god sustav bio, prilagodit ćemo naše procese kako bismo osigurali da naši putnici ne budu prisiljeni čekati u drugim redovima, dodaje.
Sigurnosne mjere
Putnicima koji lete osigurana je razina čistoće i sigurnosti 'gotovo kao u bolnicama', kao i fizičko distanciranje te inzistiranje na nošenju maski.
Tehnologija također pomaže u zaustavljanju širenja klica, ubrzavanjem beskontaktne prijave i ostalih procedura.
- Što se tiče pravila, putnici se 'iznimno dobro drže, a osoblje se brine da se pridržavaju pravila, kaže gospodin Griffiths.
- Mi smo ih vrlo pomno pratili: 6000 nadzornih kamera promatra putnike, jer očito, moramo sve održavati u pokretu, a da sve bude sigurno.
Ako se međunarodna zrakoplovna putovanja žele ponovno pokrenuti, 'na zemljama je da odluče koji su uvjeti za ulazak, a na zračnim prijevoznicima i zračnim lukama širom svijeta da te uvjete provedu', kaže Griffiths.
- Ako sve ovo uspije, covid putovnice bit će vrlo, vrlo jednostavan način putovanja bez dokumenata širom svijeta, smatra.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....