NOVI PROPISI

Čovjek koji je postao vijest dana: ‘Vozio sam 39 km/h na sat i dobio kaznu. To je stvarno smiješno‘

Bologna je usvojila žestoko osporavani koncept Città 30 (Grad 30). Po novom zakonu kažnjavaju se svi vozači koji prijeđu brzinu od 36 km/h

Mjerači brzine u Bologni

 Michele Nuccimichele N/Lapresse/Profimedia

Talijan Sergio Baldazzi proteklu srijedu i odlazak na posao pamtit će cijeli život. Draguljar je, naime, na putu za posao u središtu Bologne ugledao dva prometna policajca koji su držali znakove koji su označavali maksimalno ograničenje brzine od 30 km/h.

Nije se brinuo jer je vozio 25 km/h, kao i inače, pa je mislio da je čist. Nastavio je voziti, ali je malo ubrzao. Nije prošlo dugo vremena kada je ugledao još jednu policijsku jedinicu, ovaj put s kamerama za mjerenje brzine, piše The Guardian.

Za Baldazzija je u međuvremenu čula cijela Italija jer je postao poznat po tome što je postao prva osoba u gradu pokrajine Emilija i Romanja koja je dobila kaznu za prebrzu vožnju. Naime, čelnici Bologne usvojili su nedavno žestoko osporavani koncept Città 30 (Grad 30) u nastojanju da smanje prometne nesreće, kao i ublaže onečišćenje zraka i buku. Po novom zakonu počinju sankcionirati vozače kada prijeđu brzinu od 36 km/h.

Bologna je prvi veliki grad u Italiji koji je donio takvu mjeru, a odnosi na njegovu mrežu glavnih gradskih cesta.

"Znao sam da je to prvi dan od uvođenja novih kazni, ali ipak sam išao samo 39 km/h i sada držim medalju jer sam prvi kažnjen", rekao je Baldazzi za Guardian. “To je stvarno malo smiješno.”

Brzo je platio kaznu od 29 eura (25 funti), jer ako ju ne podmiri u roku od pet dana, penje se na 42 eura.

Ograničenje od 30 km/h izazvalo je bijes među nekim vozačima u gradu, u kojemu je gradonačelnik Matteo Lepore već zabranio promet u području oko gradskog "kosog tornja", nazvanog Garisenda, dok se provode testiranja zbog straha da se srednjovjekovna struktura nesigurno naginje.

Na dan koji su lokalne novine nazvale "dan D", povorka automobila zaustavila je promet u znak prosvjeda, dok su taksisti prijetili povećanjem cijena karata kao odgovor na to što su bili prisiljeni voziti sporije. Prosvjed vozača ispred gradske vijećnice planiran je za petak poslijepodne – ako vrijeme dopusti – dok Leporeovi desničarski protivnici planiraju referendum na tu temu.

- U ovom trenutku puno je ljudi u Bologni bijesno. Nije problem samo kažnjavanje, ovaj zakon u potpunosti mijenja živote ljudi, tvrdi Andrea Spettoli, jedan od organizatora prosvjeda.

Spettoli je rekao da je preplavljen pozivima ljudi koji govore da zbog novog ograničenja brzine kasne, bilo da dolaze na posao ili odvoze djecu u školu.

“Jedan mi je radnik rekao da više nema vremena voziti se kući na ručak, pa se mora zadovoljiti sendvičem”, dodao je Spettoli.

Prethodno je ograničenje brzine bilo 50 km/h.

Vozači autobusa također su izrazili zabrinutost da bi najnovije ograničenje brzine moglo poremetiti vozni red, dok drugi tvrde da bi marljivo praćenje brzinomjera umjesto ceste moglo povećati nesreće.

Administracija Leporea inspiraciju za prometno ograničenje pronašla je u nizu drugih europskih gradova, uključujući Bruxelles, Pariz i Graz u Austriji, koji imaju slične mjere od 1992. Više od polovice cesta u Londonu ima ograničenje od 32 km/h.

Pristaše poteza tvrde da će se vozači postupno prilagoditi promjeni kao što su učinili na drugim mjestima i da će trebati vremena da mjera urodi plodom.

“Koja je cijena koju treba platiti za povećanu sigurnost, manje prometa, manje buke i zagađenja?” upitala je Bologna30, skupina koja podržava potez vlasti.

Valentina Orioli, vijećnica Bologne za mobilnost i javne prostore, rekla je da je uprava uvjerena da će ograničenje brzine donijeti dobrobit gradu.

Lepore je rekao da je nekoliko kazni izrečenih prvog dana - sedam uključujući Baldazzijevu - dokaz da se većina vozača prilagođava novom pravilu, iako nerado.

"Gurat ćemo naprijed jer smo uvjereni da ćemo uskoro vidjeti rezultate u pogledu sigurnosti na cestama", rekao je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 17:42