Otac i kći zaratili su oko kontrole nad proslavljenim francuskim modnim brendom Lacoste, koji je još 1933. osnovao nekadašnji slavni tenisač René Lacoste. Obiteljski sukob dobiva novi nastavak, čiji će se epilog vrlo vjerojatno dogoditi pred francuskim pravosuđem.
Dojučerašnji predsjednik tog svjetskog brenda, čiji je zaštitni znak zeleni krokodil, 68-godišnji Michel Lacoste, inače jedan od četvero djece slavnog tenisača i osnivača modne marke, u bici protiv vlastite kćeri zasad je izgubio kontrolu nad tom svjetskom grupacijom.
Bivša glumica
Naime, na njegovu je poziciju na posljednjoj sjednici Upravnog odbora postavljena njegova 36-godišnja kći Sophie Lacoste Dournel, inače glumica i bivša direktorica jednog lutkarskog kazališta u Marseilleu. Sophie Lacoste članica je Upravnog odbora grupacije Lacoste od 2005. godine, ali prema očevim tvrdnjama, osim članstva u Odboru nikada nije pokazivala veći interes za neku izvršnu funkciju u grupaciji. “Sophie nije provela ni jedan jedini dan svoga života u nekoj kompaniji i nema sposobnosti da vodi grupaciju koja vrlo dobro posluje. Ona jednostavno nije sposobna uspješno voditi kompaniju”, uvjeren je njezin otac Michel koji je s kćerkom u otvorenom ratu posljednjih nekoliko godina.
I sestrične žele svoj dio
Osim oca i kćeri, za čelništvo nad Lacosteom bore se i dvije sestrične, mlađa Michelova kći te Michelova nećakinja, 56-godišnja Béryl Lacoste koju je on otvoreno podržavao i želio vidjeti na čelnoj poziciji u kompaniji. Béryl Lacoste je, osim po T-shirt majicama s legendarnim zelenim krokodilom i modnoj odjeći, poznata po naočalama, parfemima, ali i posteljini. Riječ je navodno o uspješnoj poslovnoj ženi koja je dosad upravljala s nekoliko licenci grupe Lacoste i koja je samo prošle godine ostvarila 1,6 milijardi eura od prodaje.
“Riječ je o daleko stručnijoj osobi koja prema svom znanju i dosadašnjim funkcijama može nastaviti upravljanje ovom uspješnom modnom markom”, rekao je Michel Lacoste. A sve je počelo, barem tako tvrdi smijenjeni Michel, zato što švicarska grupacija Maus želi preuzeti kontrolu nad kompanijom i uspješnim brendom. Riječ je o grupaciji koja od 1998. godine posjeduje 35 posto udjela u vlasništvu Lacoste kompanije, kao i vlasništvo nad gotovo 90 posto svih kompanijinih licenci.
“Koristeći perfidne metode, obitelj Maus preuzela je Lacoste bez i jednog eura”, optužuje Michel. Maus je, naime, uvjerio polovicu njegove obitelji kako bi preuzeli kontrolni paket dionica nad Lacosteom. Izbor je, prema njegovim riječima, izvršen protivno mišljenju i preporukama Odbora za imenovanje, nadoknade i upravljanje te je riječ o neregularnom imenovanju s obzirom na to da je izvršeno od strane neovlaštenog odbora. Sophien nedavni dolazak na čelo kompanije rezultirao je i podnošenjem ostavki nekoliko članova Odbora, od kojih je najpoznatiji Patrick Thomas, direktor Hermes Internationala, jedne od vodećih svjetskih kompanija za prodaju luksuznih proizvoda. U Odbor ga je imenovala obitelj Lacoste, a opravdavajući svoje razloge za podnošenje ostavke, Thomas je za francuski dnevnik Le Monde izjavio da “velika većina članova Odbora procjenjuje da Sophie Lacoste nema stručnosti za preuzimanje kompanije”.
Stalni rast prodaje
Michel Lacoste je od 2005. u kompaniji obnašao funkciju izvršnog direktora, a tu je poziciju naslijedio od svoga brata Bernarda. Michel je već najavio da će zbog neregularnosti u imenovanju njegove kćeri na mjesto predsjednice Upravnog odbora zatražiti zadovoljštinu pred francuskim sudom. Figurativno rečeno, sljedećih se mjeseci očekuje bespoštedna borba krokodila u močvari za prevlast nad vlasništvom Lacostea, jednog od najjačih svjetskih luksuznih brendova i najpoznatijim svjetskim logom - zelenim krokodilom. Riječ je o tvrtki koja posljednjih godina bilježi stalni rast prodaje od 25 posto i povećanje neto rezultata od 50 posto. Grupa Lacoste prisutna je u 110 zemalja svijeta i zapošljava 20 tisuća ljudi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....