Google ignorirao zahtjeve iz EU za odgodom provedbe nove politike zaštite privatnosti
Od 1. ožujka Google je počeo primjenjivati nova pravila o zaštiti privatnosti. Iz EU stižu upozorenja da bi se njima mogli kršiti zakoni o zaštiti podataka.
Unatoč upozorenjima da bi provedba nove politike zaštite privatnosti mogla kršiti zakone EU, internetska kompanija Google od 1. ožujka uvela je najavljene promjene za korisnike širom svijeta, javlja BBC.
Google se opravdava time da će nova pravila prema kojima se privatni podaci korisnika koji su dostupni na jednoj Googleovoj platformi sada mogu dijeliti s drugim platformama, uključujući YouTube, Gmail i Blogger, omogućiti veću učinkovitost u krojenju rezultata pretraga.
Francuska regulatorna agencija CNIL krajem veljače zatražila je od Googlea „odgodu“ izrazivši sumnju u zakonitost takvog poteza.
„CNIL i regulatorne vlasti EU duboko su zabrinute zbog kombiniranja osobnih podataka na različitim servisima. Oni imaju velike sumnje u zakonitost i pravednost takve obrade i njegove usklađenosti s europskim zakonima koji se odnose na zaštitu podataka,“ stoji u pismu koje je CNIL poslao Googleu.
Google je objedinio 60 različitih smjernica sa svojih pojedinih stranica u jedinstvenu politiku. U praksi to znači da se podaci o posjećenim stranicama koji se prikupljaju kada je korisnik prijavljen na Googleov račun mogu dijeliti sa svim drugim internetskim stranicama. Prikupljanje podataka o ponašanju pojedinih korisnika ključno je za uspjeh Googleovog poslovnog modela prodavanja oglasa.
U odgovoru francuskoj agenciji, Googleov savjetnik za privatnost Peter Fleischer ustvrdio je da unatoč promjenama koje su stupile na snagu 1. ožujka „naše poštivanje načela privatnosti snažno kao i uvijek.“
Međutimm, aktivistička grupa Big Brother Watch tvrdi da korisnici nisu od Googla pravovremeno dobili sve potrebne informacije o promjeni politike.
Prema rezultatima ispitivanja koje je grupa provela na 2,000 osoba, 47 % korisnika Googlea u Ujedinjenom Kraljevstvu nisu znali za promjene, dok je tek 12 % korisnika pročitalo novi ugovor.
„Ukoliko ljudi ne razumiju što se događa s njihovim osobnom informacijama, kako mogu napraviti dobar izbor o korisštenju neke usluge? Google interese oglašivača pretpostavlja privatnosti korisnika i ne bi trebao brzati prije nego što javnost u potpunosti razumije značenje tih promjena,“ izjavio je direktor Big Brother Watcha Nick Pickles.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....