S jedne strane propagirao je štednju i nutkao ministre da putuju vlakom. S druge, u garaži Elizejske palače nagomilao je vozni park od 121 automobila i u predsjednički avion ugradio skupu pećnicu.
Francuskog predsjednika Nicolasa Sarkozyja ta bi dvostruka mjerila ove godine mogla koštati reizbora.
Prekipjelo im je
Francuzi su inače uvijek pokazivali dozu tolerancije prema rastrošnosti svojih predsjednika. No, Sarko je, sudeći prema padu rejtinga, prešao sve granice, a kako bi spasio što se spasiti da navodno će, piše Times, službeni početak kampanje obilježiti izdavanjem knjižice “Moja istina”. U njoj će se ispričati javnosti i zamoliti birače da mu daju još jednu šansu ne bi li popravio svoje pogreške.
Popis grijeha je podugačak. Dio njih, barem onih koji se tiču nevjerojatno luksuznog života na račun poreznih obveznika, u novoj je knjizi razotkrio socijalistički zastupnik Rene Dosiere, koji tvrdi da u francuskoj povijesti nije bilo predsjednika koji bi se po rastrošnosti mogao mjeriti sa Sarkozyjem.
Pokušaji štednje
Sarkozyju se o glavu obilo njegove obećanje da će raskinuti sa navikama iz prošlosti. U dva je navrata čak pokazao dobru volju: otkazao je predsjednički lov i svoju godišnju vrtnu zabavu čija organizacija košta 603 tisuća eura. No, čini se da ipak živi poput monarha.
Naime, Sarko nigdje drugdje nije bio spreman na ustupke, pogotovo ne na putovanjima. Prije spomenuta flota automobila dvostruko je već od one za vrijeme Jacquesa Chiraca . Za njihovo osiguranje godišnje se troši 120, a za gorivo 331 tisuća eura. No, glavno mu je prijevozno sredstvo avion, predsjednički Airbus A330 koji je 2008. dao preuređivati po vlastitim napucima. Trošak adaptacije stajao je, optužuje ga Dosiere, 259 milijuna eura, dvostruko više nego što je službeno prijavljeno, a samo je na ugradnju sporne pećnice i električnih roleta potrošeno milijun eura.
U njegovoj delegaciji zna biti i po 300 ljudi, a tisuće se troše i na “timove za pripremu dolaska” koji se ranije šalju na predsjednikovo odredište. Sarkozy avionom voli putovati i Francuskom, pa čak i na lokacije do kojih bi bilo jednostavnije (i jeftinije) doći automobilom.
Sve se snima
U prosjeku, Sarkozy na jedan svoj put troši oko 96 tisuća eura. Dvosatni put u regiju Ain 2009. stajao je oko 844 eura po satu, dok je na put do Saint-Quentina, koji je udaljen od Pariza 128 kilometara, spiskao 422 tisuće eura. Troškovi izleta predsjednika i njegove supruge Carle Bruni do Lascauxa, gdje su išli pogledati drevne špiljske slikarije, popeli su se na 131 tisuću eura.
Ima toga još. Audiovizualna služba Elizejske palače koja, među ostalim dokumentira ta putovanja, godišnje troši oko 603 tisuća eura, a na summitu G20 u Americi 2009. odlučili su potrošiti 25 tisuća eura na novu prostoriju za Sarkozyjevu tiskovnu konferenciju jer ona prva nije zadovoljavala.
Butelje od 200 eura
Elizejska palača dnevno troši 1206 eura na novine, među ostalim na 82 primjerka Le Figara, dok hranu i piće dnevno plaća 12 tisuća eura. Butelje vina koje se poslužuju gostima dosežu cijenu i od 192 eura.
No, najfriškiji Sarkozyjev novčani gaf vezan je uz njegova sina Pierra. Po njega je Sarkozy u Ukrajinu u državnom Falconu 50 poslao liječnički tim kako bi ga pregledali i vratili kući nakon što je imao probleme sa želucem. Račun za tu ekspediciju iznosio je 26 tisuća eura, od čega je Sarko državi vratio manje od trećine.
Ipak, Sarkovom rejtingu ne šteti samo njegova rastrošnost u doba recesije i licemjerje. Francuska mu zamjera još tri stvari. Kao prvo razljutilo ih je ljubavno paradiranje s Carlom Bruni, a zatim i pokušaj da svog “zelenog” 23-godišnjeg sina Jeana instalira na mjesto predsjednika moćne pariške financijske četvrti.
Pod treće, zamjeraju mu skandal oko nedopuštenih donacija koje mu je navodno za predsjedničku kampanju 2007. dala nasljednica L’Oreala Liliane Bettencourt. U zamjenu za to navodno su joj progledali kroz prste kod plaćanja poreza.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....