VRAĆA SE U PROMET

Boeingov 737 MAX mogao bi dobiti europsku dozvolu za let: ‘Očekujemo da će to biti u studenome‘

Zrakoplov je povučen iz prometa u ožujku prošle godine nakon dvije teške nesreće
Boeing 737 MAX
 Zumapress.com/Mega/The Mega Agency/Profimedia

Prizemljeni Boeingov 737 MAX mogao bi dobiti regulatornu dozvolu u studenome te vratiti se u promet do kraja godine, objavila je u petak Agencija Europske unije za sigurnost zrakoplovstva (EASA).

Boeingov zrakoplov 737 MAX povučen je iz prometa u ožujku prošle godine nakon dvije teške nesreće u kojima je poginulo ukupno 346 ljudi. Utvrđene su tehničke nepravilnosti i regulatori ga testiraju kako bi bili sigurni da može ponovo letjeti.

„Prvi puta u godinu i pol dana mogu reći da se nazire kraj radu na MAX-u“, rekao je izvršni direktor europskog regulatora Patrick Ky.

EASA očekuje da će ukinuti tehničku zabranu „nedugo“ nakon što to napravi američki regulator, vjerojatno u studenome, no za operativne dozvole pojedinih zemalja, potrebne da bi zrakoplovne kompanije mogle nastaviti letjeti u Europi, možda će trebati više vremena, rekao je Ky.

"Očekujemo da će to biti napravljeno u studenome", odgovorio je čelnik EASA-e na pitanje novinara kada će tehnička zabrana biti ukinuta. Kini će trebati više vremena, dodao je, ne ulazeći u detalje.

EASA se sukobila s američkim regulatorom i kompanijom oko opsega međunarodne analize Boeingovih sustava.

Sve su nesuglasice po Ryu riješene, osim zahtjeva da se pilotima omogući ručno isključenje struje u sustavu alarma koji je izazvao probleme posadama unesrećenih zrakoplova. Taj zahtjev EASA-e podupiru i sindikati.

Analize su pokazale da je neispravan senzor kuta letenja potaknuo softverski sustav na spuštanje nosa zrakoplova, a posade unesrećenih zrakoplova nisu uspjele premostiti njegove naredbe.

Boeing je najavio da će u izmijenjenim verzijama zrakoplova koristiti dva senzora a EASA je zatražila i treći, 'sintetički' senzor, kako bi se osigurala neovisna obrada podataka.

Kompanija je po riječima čelnika europskog regulatora pristala instalirati treći senzor u novu verziju zrakoplova 737 MAX s 230 sjedala. U sljedećoj fazi opremit će tim sustavom i ostatak flote. naveo je Ky.

EASA će "puno pažljivije“ proučiti razvoj modela 777x sa 400 sjedala, a posebnu će pozornost posvetiti sustavima kontrole leta, istaknuo je njezin čelnik.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 22:27