Agencija za sigurnost u zračnom prometu Europske unije EASA odlučila je prizemljiti sve modele Boeinga 737 Max 8 na području EU. Riječ je o tipu aviona koji se u proteklih pet mjeseci čak dvaput srušio, pri čemu je ukupno poginulo više od 300 osoba.
Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo ranije je rekla da će pričekati odluku EASA-e, a njezinim donošenjem zabrana letova za ovaj tip Boeinga uvodi se i za hrvatski zračni prostor. Podsjetimo, osim niza svakodnevnih preleta kroz naš zračni prostor, svakoga dana je dosad na redovnoj liniji iz Dubaija za Zagreb prijevoznik flyDubai koristio upravo ovaj tip zrakoplova.
Ovaj potez EASA-e stigao je nakon što su ranije tijekom dana Francuska, Njemačka, Ujedinjeno Kraljevstvo, Irska i još desetak drugih država samostalno odlučile da će neće u svojem zračnom prostoru dozvoliti letove modela koji se u nedjelju srušio samo šest minuta nakon polijetanja iz Adis Abebe.
- Ovu odluku donijeli smo u interesu sigurnosti i zaštite javnosti - rekla je britanska agencija za civilnu avijaciju.
Njemački ministar objavio je da Njemačka zatvara svoj zračni prostor za Boeing 737 MAX 8, prenosi agencija Reuters. Njemačka grupa TUI, najveća grupa za putovanja i turizam na svijetu, također obustavlja sve letove putničkim zrakoplovom modela Boeing 737 MAX 8, objavio je glasnogovornik tvrtke, prenosi agencija dpa. Nešto ranije odluku o prizemljenju objavila je i norveška kompanija Norwegian Air, prema savjetu europskih regulatora.
U ponedjeljak su Kina i Indonezija prizemljile svoje zrakoplove tog modela u floti svojih avioprijevoznika.To su učinile kompanije Air China, China Eastern Airlines, Kunming Airlines i China Southern Airlines. U Kini je u prometu više od 90 zrakoplova tipa Boeing 737 Max 8.
Singapur i Australija privremeno su obustavile promet svih tipova zrakoplova 737 MAX, što je učinila i etiopska zrakoplovna tvrtka Ethiopian Airlines čiji se zrakoplov srušio u nedjelju. Svoja dva zrakoplova tog modela odlučila je prizemljiti i južnokorejska niskotarifna kompanija Eastar Jet.
Boeing je ponovio da je istraga o uzrocima pada zrakoplova u ranoj fazi i nema osnove na temelju koje bi dao nove smjernice operatorima.
Agencija Reuters donosi pregled odluka pojedinih zračnih prijevoznika prema modelu Boeing 737 MAX iz kojeg je razvidno da su nisu sve aviokompanije odlučile prekinuti promet modelom Boeing 737 MAX. No, također je očito da se povjerenje u ovaj model ipak snažno srozalo.
Tako je Air Canada objavila da je ponudila pomoć i "pozorno prati istragu", te da u svojoj floti ima 24 zrakoplova takvog tipa od 2017. i da su oni pokazali "odlične performance u sigurnosti i pouzdanosti". American Airlines je pak objavio da ima puno povjerenje u taj model i da pozorno prati istragu, a puno povjerenje ima i američka kompanija Southwest Airlines.
Velika aviokompanija Turkish Airlines objavila je da je "njezin prioritet zračna sigurnost" i da pozorno prati situaciju, a slično je priopćenje objavila agencija za civilno zrakoplovstvo Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Povjerenje u model obznanile su i aviokompanije Fiji Airways, FlyDubai i Brazil's Air Travel Regulator.
Indijska opća uprava za civilno zrakoplovstvo (DGCA) najavila je da će dati dodatna uputstva za sigurnost leta indijskim zračnim prijevoznicima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....