Do sada nikad viđene snimke potrage za zrakoplovom koji se srušio u Atlantski ocean prije deset godina objavljene su na obljetnicu te tragedije koja predstavlja jednu od najgorih nesreća u novijoj zrakoplovnoj povijesti.
Gotovo dvije godine trajala je međunarodna operacija potrage za olupinom zrakoplova Air France s leta AF447 od Rio de Janeira do Pariza, koji je pao 1. lipnja 2009. i sa sobom poveo u smrt svih 228 putnika i članova posade.
U potrazi je utrošeno 31 milijun eura, a tajnu uzroka pada otkrila je "crna kutija" s podacima leta i zvučnim zapisom razgovora pilota, koja je pronađena na dnu oceana s olupinom zrakoplova.
Simon Kessler, redatelj dokumentarnog filma 'U potrazi za letom AF447', kazao je za The Guardian da snimke potrage za zrakoplovom pokazuju da je to izgledalo kao "potraga za bocom vode" usred oceana.
It took 22 months, €31m and a little luck to find wreckage of AF447 almost 4,000m deep in Atlantic Ocean after 2009 crash that killed 228. New documentary has rare film footage on search. Thanks @KesslerNomis and Olivier Ferrante of @BEA_Aero. https://t.co/SzmM4RttxU
— Kim Willsher (@kimwillsher1) May 30, 2019
Iako se radilo o najvećoj francuskoj potrazi za zrakoplovom, vlasti su snimke potrage držale u jednom sefu u predgrađu Pariza dugi niz godina.
AF447 letio je kroz oluju iznad južnog Atlantika u trenutku kad je nestao. Zrakoplov tipa Airbus A330-203 nestao je u "slijepoj točki" između tornjeva zračne kontrole Brazila i Senegala, ali i dalje je slao automatske "pingove" za komunikaciju svakih 10 minuta. Nestao je 4 minute i 23 sekunde nakon zadnjeg pinga.
Podaci iz pronađene crne kutije pokazali su da se mjerač brzine zrakoplova zamrznuo, što je pokrenulo katastrofu. Piloti su se zbunili i nisu bili svjesni da zrakoplov ponire dok se nije zabio u ocean u brzini od oko 200 km/h.
U operaciji potrage pročešljana je zona koja obuhvaća 17.000 četvornih kilometara oceanskog dna na dubini do 4.000 metara. Olivier Ferrante, stariji savjetnik u francuskoj agenciji BEA, kazao je The Guardianu da je operacija zahtijevala novac, međunarodnu ekspertizu, matematiku i "na koncu nešto sreće". Da je olupina bila na stjenovitom dnu, umjesto na pješčanom, kazao je, "vjerojatno je ne bismo pronašli".
No, obitelji 239 putnika malezijskog zrakoplova MH370 koji je nestao 8. ožujka 2014. nisu imali takvu utjehu, jer olupina nikada nije pronađena i potraga je prekinuta prije godinu dana.
Što se tiče pronađenog francuskog zrakoplova, Air France i Airbus su bili pod istragom koja je zaključena u ožujku, ali i desetljeće nakon nesreće nema naznaka hoće li biti kakvog suđenja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....