10 PITANJA O BUNI TAKSISTA

Šprem: Je li u Zagrebu limitiran broj frizera, kafića, odvjetnika, arhitekata...? A taksisti su i dalje zaštićeni

 Matić/CROPIX

1. Kako ste se osjećali kad ste u utorak prolazili kroz špalir ogorčenih taksista u Ćirilometodskoj ulici?

- Bio sam tužan, ljut i razočaran jer su me, nakon što je uložen napor da se dođe do kompromisa, dočekala prijeteća lica i uzvici o izdaji i prodaji. Htio sam uputiti taksistima riječi objašnjenja i ohrabrenja, a dočekali su me neugodnim dobacivanjima. Ajte, pitajte građane, a onda i taksiste, zbog čega su štrajkali i protiv koga? Kažu da je Skupština preuzela ovlasti izvršne vlasti. Te ‘dobre poznavatelje’ podjele vlasti pitam tko to ima legitimaciju zastupati građane ako je nema njihova Skupština?

2. Kakve ste sve prijetnje čuli?

- Bila je to atmosfera opterećena crnim emocijama. Shvatio sam da je te ljude netko prestrašio. Čuli su se glasovi najradikalnijih među njima, ali nekolicina je i verbalno i fizički prijetila. U tom sam trenutku ja bio Pedro koji nije kriv samo za liberalizaciju taksi tržišta, nego i za sve nedaće koje ih pogađaju.

3. Mediji su prenijeli da ste zatražili policijsku zaštitu za sebe i svoju obitelj.

- Vidjevši da neki od predstavnika taksista ne prežu ni od fizičkih nasrtaja, nisam smio riskirati te sam zatražio policijsku zaštitu za obitelj.

4. Taksisti su vas optužili da radite za tajkune. Je li vam tko nudio mito?

- Ta optužba bila je gora od fizičke prijetnje. Ja i pogodovanje tajkunima? Ma ajte, molim vas. Sve je bilo transparentno, pa kome to ova odluka pogoduje, po čijoj je mjeri skrojena i za koga? A da mi je netko nudio mito, sigurno bih već imao posla s pravosuđem.

5. Kako je tekla rasprava u Skupštini?

- Utrošeni su sati u nepotrebna nadmudrivanja i dodvoravanja. HSS je čak tražio da se točka skine s dnevnog reda. Na to nismo pristali jer bi se agonija produljila. Neke su odluke neizbježne u nekom trenutku. SDP je nastojao da se odluka donese konsenzusom svih stranaka. Teško mi je dokučiti zašto HDZ i HSS nisu glasali za odluku.

6. Zašto je odbačen prijedlog Milana Bandića o kompromisnih 650 stanovnika na jedan taksi?

- Prvo, zato što je došao kasno, 2 mjeseca nakon intenzivnog pregovaranja, i zato što bi to bilo izigravanje demokratske procedure. Drugo, i ovih 600 je kompromis jer nas je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja upoznala da je u mnogim gradovima i metropolama primijenjen odnos 1 taksi na 500 stanovnika.

7. Zašto prije nije došlo do liberalizacije taksi tržišta u Zagrebu?

- Pretpostavljam da se nije razmišljalo ni strateški, ni dugoročno, nego se vodilo politikantstvom i zaštitom uskih interesa. Sada nas optužuju da radimo za nečiji interes i da smo primili mito, a zapravo samo uvodimo standarde EU i štitimo građane.

8. Što ako konkurencija dampinškim cijenama otjera taksiste u bankrot?

- Kome bi to bio interes da uloži golem kapital samo zato da bi dampinškim cijenama otjerao nekoga u bankrot? Svatko tko ulaže, želi profit, kao što ga žele i sadašnji taksisti. Ajmo s protupitanjem: je li u Zagrebu limitiran broj frizera, kafića, odvjetnika, arhitekata...? Taksisti su i dalje zaštićeni i tržište nije do kraja liberalizirano, i to upravo zato da ne bi došlo do naglih potresa.

9. Donesen je novi zakon o referendumu. Hoće li građani uskoro na referendum o povjerenju Bandiću?

- Dobro je da je taj zakon promijenjen.

10. Sudjelovali ste u saborskoj raspravi o povjerenju premijerki Kosor kada je Šeks nazvao SDP strankom opasnih namjera. Kako biste mu odgovorili da ste mogli?

- Da SDP ima opasnu namjeru razvijati gospodarstvo na korist građana, opasnije se postavljati prema korupciji te najopasnije prema svima koji izvrdavaju zakone ove zemlje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 13:01