Pogledajte spektakularne prizore Pelješkog mosta snimljene dronom!
Trebalo je proći 28 godina od iznošenja ideje do njezine realizacije. Izrađeni su deseci idejnih rješenja, raspisana su dva natječaja i dva puta se gradilo da bismo danas preko Malostonskog kanala imali most, a preko Pelješca novu cestu. Cestovno povezivanje juga države s ostatkom zemlje projekt je više vlada i nadnacionalni projekt. Bilo je sumnjičavosti i velikog otpora prema tom projektu.
Govorilo se kako će to biti novi Obrovac, tražila su se nova rješenja, ali na kraju su i ti sumnjičavi shvatili da su most i nova cesta jedino pravo rješenje. U tih 28 godina bilo je potrebno pobijediti sve opstrukcije i protivljenja koja su dolazila iz Bosne i Hercegovine.
Nije bilo lako ni uvjeriti birokrate u Bruxellesu da je to važan projekt i za Europsku uniju i da je u njezinu interesu sufinancirati ga. Most Pelješac i pristupne ceste jedan su od najvećih dokaza isplativosti članstva Hrvatske u Europskoj uniji. Bez novca iz fondova EU, Hrvatska sama teško da bi uspjela financirati ovaj projekt.
U ovom prilogu pokušali smo prikazati sve ono što se tijekom proteklih 28 godina događalo s ovim projektom i zašto je bilo potrebno toliko vremena da se on realizira. Projekt Pelješac jedinstven je ne samo po svojoj realizaciji, nego još više po onome što je sve obavljeno u gotovo tri desetljeća da bi se ostvario.
Tuđman je sanjao most i potajno o njemu pričao, ali s razradom ideje je krenuo - Sanader
Ima garanciju od deset godina, a prvi popravci ne bi se smjeli obavljati idućih 20 godina
Operacija ‘Most za most‘ ili kako je Pelješac postao vitalni nacionalni projekt Milorada Dodika
Kako su splitski ronioci zapravo spasili most: ‘Nitko na svijetu tako nešto nije napravio‘
Slovenac koji je spojio Hrvatsku: ‘Ovakvi projekti dogode se tri, četiri puta u karijeri‘