Potpisom ugovora s Hrvatskim cestama CRBC je postao prva kineska kompanija koja je dobila posao koji sufinancira Europska komisija.
Nekoliko dana nakon preuzimanja posla pokrenute su aktivnosti na samom gradilištu. Osim dizalice, sa starog su gradilišta uklonjena dva stupišta i piloti prvog stupa u moru s kopnene strane koji su ostali od bivših graditelja. Na sedam lokacija budućih stupova obavljeno je 17 probnih bušenja u morskom tlu kako bi se odbacila mogućnost bilo kakvog iznenađenja prilikom zabijanja pilota. U to vrijeme, u jesen 2018. godine, u Kini je već pokrenuta izrada čeličnih dijelova mosta – pilota i rasponske konstrukcije mosta. Ukupno je trebalo izraditi 148 pilota. Piloti su iz Kine trebali biti dopremljeni u dijelovima na gradilište, gdje bi se varili i potom zabijali u dno. No Kinezi su uspjeli uvjeriti i projektanta i investitora da se piloti u Kini naprave u jednom komadu, dopreme u Hrvatsku i zabiju u morsko dno. "To nam je bilo nevjerojatno. Dopremiti i zabiti pilot od 130,9 metara u jednom komadu. To do sada nitko u svijetu nije napravio. Ali Kinezi imaju tehnologiju – najveću dizalicu na svijetu i malj za zabijanje pilota", prisjeća se Gordana Hrelja Kovačević, koja je tijekom gradnje mosta bila članica tima glavnog projektanta.
Krajem prosinca 2018. u Ploče je iz Kine doplovio specijalni potopni brod Zhen Hua 7 te je dopremio četiri manja broda, dizalicu i malj težak 100 tona za zabijanje pilota. Na brodu su bila i dva testna pilota. "Svi koji su u to doba provirili na gradilište bili su impresioniran njihovim resursima. Ljudi, strojeva i opreme bilo je nenormalno puno. Nitko nije mogao vjerovati da će na svakom srednjem stupu imati zaseban kran sa zasebnim liftom, da će imati 22 plovila. To je bio nevjerojatan broj", prisjeća se Davor Perić iz Hrvatskih cesta koji je obavljao dužnost suradnika i voditelja projekta.
Osim mosta kineska tvrtka je trebala izgraditi i 800 metara ceste od mosta na kopnenoj strani i 700 metara zajedno s odmorištem Blace na pelješkoj strani. Za izgradnju preostalih gotovo 30 kilometara pelješke ceste tek je trebalo odabrati izvođače. Hrvatske ceste raspisale su natječaj za izvođača radova 10,8 kilometara duge dionice Duboka – Sparagovići u ožujku 2018. Zbog mnogobrojnih žalbi završen je nakon 18 mjeseci odabirom tvrtke Strabag za izvođača.
Gotovo istovjetan scenarij ponovio se i na natječaju za gradnju nastavka ceste preko Pelješca. Riječ je o dionici Sparagovići – Prapratno i Prapratno – Doli, odnosno stonskoj obilaznici. Dužina dionice je 18 kilometara, a natječaj je raspisan u prosincu 2018. Za izvođača radova odabrana je grčka tvrtka Avax. Ugovori sa Strabagom i Avaxom potpisani su 9. listopada 2019. Vrijednost ugovora sa Strabagom je 478,398.402,80 kuna bez PDV-a, a radovi su trebali biti završeni u roku od 33 mjeseca. Ugovor s Avaxom vrijedan je 511,569.355,91 kuna bez PDV-a, a rok za dovršetak radova je 30 mjeseci.
U to vrijeme malo je tko izvan Hrvatskih cesta znao da je u projekt ubačena gradnja još jednog objekta koji se ne sufinancira europskim sredstvima, već ga u cijelosti financiraju Hrvatske ceste. Riječ je o čvoru Brijesta, koji započinje oko jedan kilometar nakon silaska s mosta. On je dio projekta izgradnje buduće ceste prema mjestu Janjina i obilaznici Orebića koji će se graditi na Pelješcu.
Posao izgradnje čvora dobio je Strabag, koji je ponudio gradnju za 47,7 milijuna kuna te je u posao uveden 13. listopada 2021. Rok za izgradnju je devet mjeseci, odnosno 13. srpnja 2022. Uz nadljudske napore radnika i inženjera rok je prekoračen za otprilike tjedan dana. Njegovim završetkom ostvareni su uvjeti za puštanje mosta u promet.
Nakon što su brodom dopremljeni prvi piloti, trebalo ih je spustiti u morsko dno. Dana 10. siječnja 2019. nebo nad Pelješcem zaparao je vatromet. Kinezi su njime proslavili zabijanje prvog pilota u morsko dno. Vatromet će poslije pratiti svaki početak ili završetak neke važne faze gradnje.
Ovisno o stupnom mjestu, u temelje svakog stupa ugrađeno je od 9 do 20 pilota. Prema planu, Kinezi su dnevno trebali zabiti jedan pilot, ali su redovito svakodnevno zabijali dva, pa čak i tri pilota.
Puna četiri mjeseca Pelješcem su odjekivali udarci čekića kojim je jedna po jedna cijev odlazila na morsko dno i stvarala temelje budućeg mosta. Dana 9. svibnja 2019. na stupnom mjestu broj šest zabijen je posljednji, 148. pilot, dugačak 126,6 metara. Zabijen je 12 dana prije roka, čime je završena prva faza gradnje.
Zadnji, 148. pilot Pelješkog mosta zabijen je u morsko dno u lipnju 2019.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....