Ako govorimo o čistom luksuzu, onda krenimo od najboljeg, u ovom slučaju i najskupljeg. Dakle, milijun kuna, točnije 980.000 kuna stoji šampanjac Rose Gold Dom Perignon iz 1996. godine, koji jedinog u Hrvatskoj, ali i ovom dijelu Europe, ima kultni hvarski klub Carpe Diem. Radi se o boci od šest litara Dom Perignona rosea, koja je u košuljici od srebra umočenog u ružičasto zlato. Rad je to stare pariške zlatarnice Chaumet. Napravljeno je svega 35 boca toga godišta, proglašenog u pokrajini Champagna najboljim godištem 20. stoljeća jer su ga obilježili ekstremni klimatski uvjeti. Ova iznimno vrijedna boca izložena je u hlađenoj staklenoj vitrini zajedno s trolitrenom bocom Dom Perignona White Gold iz 1995. godine, obučenom u srebro umočeno u bijelo zlato, no s cijenom od “samo” 210.000 kuna. I ne biste vjerovali, kupaca ima.
Kupac bogati Rus
Baš neki dan, iz restorana Gariful, udaljenog tek nekoliko metara od Carpe Diema, na jednu je jahtu otišao White Gold vrijedan 160.000 kuna, a dvije godine ranije iz istog je restorana prodan i Rose Gold na jahtu bogatog Rusa, usidrenu iza uvale Palmižana. On je, pak, uz 800.000 vrijedan šampanjac, tražio i da hranu iz Garifula osoblje priprema na njegovom brodu. A iza cijele te priče o luksuzu stoji bračni par Jasna i Gordan Mohor i njihov partner Vlado Šušak. Njihova tvrtka Miva ekskluzivni je hrvatski uvoznik i distributer za, kad je vinski biznis u pitanju, ono najbolje od najboljeg. Sva hrvatska ponuda Moet & Chandona, Dom Perignona, Kruga, Veuve Clicquota, Ruinarta, Hennessyja, votke Belvedere te viskija Glenmorangie i Ardbeg posljednje tri i pol godine ide preko njih.
Ležerni par
Mohorovi su upravo u Hvaru i za razgovor se dogovaramo, naravno, u Carpe Diemu, gdje je uostalom i perjanica njihove ponude. Suprotno svim očekivanjima, Jasna i Gordan sasvim su običan, opušteni bračni par, koji se ne ističe nikakvom ekstravagancijom i, kako kažu, ne vole baš izlaziti u medije. Zapravo, ničime osobito ne odaju luksuz kojim se bave.
- Mi smo samozatajna tvrtka, ne guramo se u medije, nama su u prvom planu naši brendovi, bilo hrvatski vinari, bilo uvozni brendovi, a mi smo servisni kotačić da to funkcionira. Živimo normalno, kći nam je izvrsna studentica, završila je četvrtu godinu ekonomije, sin je na drugoj godini FER-a. Žive običnim, studentskim životom. Imamo iste prijatelje posljednjih 20 godina, ljetujemo u istom apartmanu kao i prije osam godina, a na Hvar smo stigli starim autom. U braku smo 26 godina. Baš kao i prije, odem s dečkima na nogomet, poslije na pivu i tih se stvari nikad ne bih odrekao zato što prodajem šampanjac. To je naš posao, prekrasan, fantastičan, divan, i to je to. Ako ne kompliciraš, jako je lijep. Iako, treba dosta raditi, izvršavati sve obaveze, truditi se. Imamo više od 120 etiketa kuće Moet i Hennessy. To je širina koja se treba pozicionirati. Samo u Carpeu imamo njihovih 80-ak artikala - objašnjava Gordan Mohor na samom početku razgovora.
Gordan je bivši nogometaš koji je karijeru završio u ljubljanskoj Olimpiji, a upravo u Sloveniji počela je i vinska priča ovog bračnog para. U Ljubljani su imali dva cafe bara u kojima su se, kažu, još ranih ‘90-ih godina točila vina i pjenušci na čaše. U Zagreb su se odlučili vratiti ‘95., a ubrzo su pokrenuli i biznis s vinima.
- Tada je to bilo pomalo avangardno u Hrvatskoj, ali korak po korak, tvrtka se razvijala i danas ima 19 zaposlenih, od kojih je više od pola duže od deset godina kod nas, na što smo posebno ponosni. Imamo odličan tim koji je razvijajući se pomalo došao do toga da smo 2005. godine postali uvoznici Riedel čaša, najboljih na svijetu, koje se proizvode u Austriji. Na taj smo način ušli u svijet visokog vinskog biznisa. Često znam reći da naša tvrtka prije i poslije Riedela nije ista tvrtka. Tu smo dobili veliki legitimitet jer u svijetu se uvoznici Riedela izuzetno cijene - naglašava Gordan.
A kad smo već kod čaša Riedel, Mohorovi su prije dvije godine došli na ideju da naprave posebnu čašu za istarsku Malvaziju, a u Riedelu su pristali.
Najbolja pića na svijetu
- Imali smo degustaciju iz 27 postojećih čaša, suzili izbor na šest, napravili su se prototipovi, pa smo u degustacijama s vinarima, sommelierima, novinarima i ostalim vinskim ljubiteljima izabrali najbolju čašu i proizveli je za istarsku Malvaziju. Time je to vino dobilo veliko međunarodno priznanje i ozbiljno stupilo na svjetsku scenu kao respektabilna sorta. Kad Riedel napravi čašu za neko vino, to je izuzetan marketinški potez, veliko priznanje za Hrvatsku, Istru, a posebno za proizvođača. Organizacija je trajala dvije godine, a Georg Riedel je osobno došao u Hrvatsku promovirati čašu. Cijeli je projekt financirala Miva, a mi smo vlasnici patenta i imamo je pravo prodavati u cijelome svijetu. Zasad se, osim u Hrvatskoj, prodaje u Sloveniji, Italiji, a imamo upite iz još nekih europskih zemalja - rekla je Jasna Mohor.
A Riedel je, zapravo, tvrtki Miva otvorio put i prema najboljim pićima na planetu. Iako, Mohorovi će reći da su im i danas prioritet hrvatska vina.
- No, već 2009. počeli smo pregovore s Moet & Chandonom, i u travnju 2010. potpisali smo ugovor o zastupanju Moet & Chandon, Hennessy, Veuve Clicquot, Dom Perignon, Krug... - nabrajaju.
(...)