Hrvatske autoceste suočene su s više od tisuću pritužbi korisnika ENC uređaja kojima pri ulasku na autocestu sustav nije registrirao uređaj te su nakon izlaska s autoceste morali platiti višestruko veći iznos cestarine od predviđenoga.
Korisnici se žale da kad stignu pred rampu na ENC stazi, a u slučaju kad se iza njih nalazi drugi automobil, ENC sustav registrira ENC uređaj u drugom automobilu a ne u onom najbližem rampi. U tom slučaju rampa se podiže i propušta prvo vozilo.
Vozač drugog automobila više ne može ući na autocestu već mora uzeti magnetnu karticu. Nakon izlaska s autoceste ENC sustav ne prepoznaje automobil koji je bio prvi do rampe i na displeju se ispisuje “Nepoznat ulaz”.
U tom slučaju vozaču se naplaćuje dvostruki iznos najdulje moguće relacije. To praktički znači da će netko tko je na autocestu Zagreb - Vrgorac ušao na Lučkom i izašao na izlazu Zdenčina, umjesto predviđenih 7 kuna, platiti čak 440 kuna! Drugog vozača koji je za ulazak na autocestu uzeo magnetnu karticu ENC sustav normalno propušta i naplaćuje mu njegovu relaciju vožnje. Taj vozač u pravilu baca karticu u smeće.
To pak HAC-u predstavlja dodatni trošak jer na svaku neiskorištenu karticu HAC naknadno plaća PDV. U 2012. godini PDV na neiskorištenu karticu iznosio je oko 11 kuna, a tijekom prošle godine HAC je iz raznih razloga imao 10.288 neiskorištenih magnetnih kartica, za što je platio oko 120.000 kuna PDV-a.
U Hrvatskim autocestama priznaju da imaju problema s registracijom ENC-a od trenutka kad su ti uređaji uvedeni, a svu krivnju svaljuju na vozače. Napominju da su u prvih šest mjeseci ove godine imali 1626 pritužbi korisnika koje optužuju da ne čitaju Opće uvjete o korištenju ENC-a koje su u ožujku objavili na svojoj internet stranici te ne poštuju znak upozorenja “Držite razmak” koji stoji na ulazu u ENC stazu. U općim uvjetima naime stoji da korisnik mora držati minimalni razmak od 10 metara u odnosu na vozilo ispred sebe.
No Opće uvjete o korištenju na internet stranicama gotovo je nemoguće naći, a u rubrici “kako koristiti ENC uređaj” nema ni slova o famoznih 10 metara razmaka. Na ulazu u ENC stazu zaista stoji upozorenje o držanju razmaka, ali ono vozačima izgleda kao upozorenje da se čuvaju sudara, a ne da je tu zbog pravilne ENC registracije. Osim toga, vozače optužuju da ENC uređaje ne instaliraju pravilno, da njima mašu ispred rampe kako bi uhvatili signal i slično. Naši sugovornici tvrde da je neprimjereno da HAC za teškoće optužuje korisnike te ih još dodatno i kažnjava.
Kao primjer takvog ponašanja ističe se i odredba iz Općih uvjeta u kojoj se navodi da u slučaju prekida rada elektroničkog sustava plaćanja cestarine HAC ne odgovara za eventualnu štetu koju može pretrpjeti korisnik zbog nemogućnosti korištenja ENC uređaja.
Dakle, iako je krivnja za kvar sustava na HAC-u, tvrtka korisniku ne odgovara za štetu koju bi mogao imati!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....