NAUTIČKA PATROLA

NOVO LICE ACI MARINE TROGIR Trofejni svjetski jedriličar u izazovnoj ulozi šefa: 'Donosim novu energiju i polet'

Novi direktor Ivan Kljaković Gašpić jedan je od naših najboljih jedriličara, trostruki europski prvak i svjetski doprvak u klasi Finn
Ivan Kljaković Gašpić
 Milan Šabić / CROPIX

ACI marina Trogir može s punim pravom reći da ima pogled od milijun dolara. Vezanje na gatove i piće s pogledom na tvrđavu Kamerlengo i grad pod zaštitom UNESCO-a nemaju cijenu. Uoči ove sezone Marina Trogir je dobila kadrovsko pojačanje.

Novi direktor postao je Ivan Kljaković Gašpić. Jedan od najboljih hrvatskih jedriličara, trostruki europski prvak i svjetski doprvak u klasi Finn, nastupio je na trima Olimpijskim igrama (Peking, London, Rio), jedrio na jednoj od najbržih svjetskih jedrilica Esimit Europi 2 i sudjelovao u projektu za America’s Cup.

Milan Šabić / CROPIX

- Moja ‘tiha’ veza s ACI-jem traje dugi niz godina. Od legendarnih ACI Match Race Cupova na kojima sam imao čast jedriti do različitih ACI-jevih sudjelovanja u regatama i nautici općenito. ACI je definitivno tvrtka od najvećeg značaja za razvoj nautičkog turizma u Hrvatskoj i izuzetno sam ponosan što se moj jedriličarski put nastavlja angažmanom u ACI-ju. Uprava ACI-ja na čelu s Kristijanom Pavićem odlučila mi je dati povjerenje i vjerujem da ću svojim dugogodišnjim i organizacijskim iskustvom pridonijeti napretku ovog jedinstvenog sustava - počinje Ivan Kljaković Gašpić priču o novom radnom mjestu.

Što ACI dobiva s vama?

- Za početak, motiviranog člana posade i profesionalca. Donosim novu energiju i polet te sam spreman jako puno učiti. To je onako ukratko.

Ocjena marine u Trogiru? Tu ste nekoliko mjeseci…

- Poslužit ću se jednom legendarnom izjavom ljudi koji se bave nekretninama. Lokacija, lokacija, lokacija. Pogled na ovaj predivan grad-muzej na otvorenom, duh povijesti, arhitekturu dalmatinskog kamena, netaknutu prirodu i plavetnilo mora, sve u jednome, blizina aerodroma i autoceste te izvrsna startna pozicija za obilazak otoka - ACI Trogir je centar svega. Imam osjećaj da smo u središtu zbivanja, a opet daleko da postoji onaj osjećaj mira. ACI marina i Trogir savršeno se dopunjuju u priči koja je na ovome mjestu počela prije više od tri desetljeća.

Vaš plan za marinu Trogir?

- Želim da budemo ogledni primjer u lancu ACI-ja po pedantnosti, uređenju i profesionalizmu. Klijent mora biti na prvome mjestu. Uvijek mu moramo ponuditi uslugu više. Ja ću to nazvati neki vol 2.0 nautički turizam. Uvijek moramo unaprijed imati rješenje koje će zadovoljiti naše korisnike. S obzirom na različitu strukturu gostiju, nužna je i stalna prilagodba. Za usporedbu, čarter-gosti su nautičari s manje iskustva, govorim, naravno, općenito, i zahtijevaju posebnu pažnju, savjet pri vezanju.

S druge strane, u tjednu nam dolaze stariji, zahtjevniji nautičari koji cijene opuštenu komunikaciju, ali traže i dodatne sadržaje i usluge. I to im trebamo pružiti, osjećaj sigurnosti i povjerenja, dodatnu pažnju... Za zadovoljnog gosta uvijek se isplati boriti. Dobar glas i preporuka gostiju čuje se daleko, posebno danas s razvojem društvenih mreža i digitalnih kanala. Dugoročniji plan uključuje razvoj luksuznog jahtinga zbog svih onih lokacijskih prednosti kojem sam naveo. To je jedan od načina za popunjavanje predsezone i posezone.

Razvoj jedrenja jedan je od razloga vašeg dolaska u ACI…

- ACI je oduvijek bio intenzivan promotor i sponzor jedriličarskog sporta. Naravno da je jedan od razloga mog dolaska djelovati tako da kroz ovako snažan sustav konstantno privlačimo svjetsku jedriličarsku elitu, i to prvenstveno u sve ACI-jeve destinacije.

Sportska karijera je gotova ili…

- Tijekom ovih nekoliko mjeseci u ACI-ju shvatio sam, kao i brojni moji suradnici i gosti, da ACI nije samo posao. On je i moja svojevrsna nova strast, novi sportski izazov. Što se mog profesionalnog jedrenja tiče, u klasi Finn jedrit ću samo za vlastiti gušt. Aktivno pomažem mom matičnom klubu Labudu, no što se tiče olimpijskog jedrenja, vrijeme je za mlađe naraštaje.

Zaronili smo i pronašli kip Isusa u moru

Milan Šabić / CROPIX
Reporter Filip Pavić

Prvi i jedini takav u svijetu podvodni muzej u uvali Jelinak, dvije milje od ACI marine Trogir, napokon je dovršen i otvoren. Taj tematski park za ronjenje uprizoruje 14 postaja Križnog puta i zajednički je projekt Joška Kandije, iskusnog učitelja ronjenja, umjetnika Valentina Valenta i ronilaca iz Diving centra Blue Nautica.

Milan Šabić / CROPIX

Na morskom dnu, na dubini od deset metara, ukupno su 52 kipa. Smještene u spiralu, sve postaje vrlo lako može obići i ronilac početnik, a kruna Križnog puta je zadnja postaja Isusovo uskrsnuće. Zapravo, kolosalni kip Isusa Krista, veličine osam metara i težine deset tona, koji je postavljen na dubinu od 12 metara.

- Ovo je mjesto za odmor i ronjenje, želimo blisku atmosferu i da se naši instruktori svakom gostu mogu maksimalno posvetiti - kaže Joško, dodajući da cijena od 35 eura uključuje opremu za ronjenje, prijevoz do lokacije, kratki tečaj i cjelodnevnu kartu za vodeni park.

Milan Šabić / CROPIX

Dakako, taj je podvodni fenomen moguće razgledati i uobičajenom amaterskom opremom, maskom i perajama koje se također mogu dobiti na lokaciji. Isprobali smo taj način i dodirnuli Isusa na dva metra dubine. (F. Pavić)

KAMO IĆI

Sjever Brača i Hvara te južna strana Korčule

Milan Šabić / CROPIX

- Damir Čargo je već dugo u čarter-biznisu. Njegova kompanija Waypoint ima oko 60 brodova i gotovo stalno su bukirani.

- Mainstream rute su Brač, Milna, Hvar, Jelsa, Vrboska, Paklenjaci, Palmižana... Za više privatnosti i dostojanstvenog odmora gostima savjetujemo sjevernu stranu Brača gdje ima puno skrovitih uvala

- Atraktivna je i sjeverna strana Hvara te potpuno neotkrivena sjeverna strana poluotoka Pelješca

- I južna strana Korčule je pogodna za robinzonske varijante sidrenja u krasnim, skrovitim uvalama. No, većina ljudi ipak želi mainstream rute

ID CARD

Fitness i škola ronjenja

Milan Šabić / CROPIX

Vezovi: 174 veza u moru, 35 mjesta za plovila na kopnu

Sanitarije: sanitarni čvor sa zasebnim odjeljkom za invalide

Usluge: recepcija s mjenjačnicom, bankomat, perilica i sušilica rublja, parkiralište za osobna vozila, prodavaonice prehrambenih proizvoda i nautičke opreme, restoran, cafe-bar, čarter-agencije

Servis: servisna radionica, dizalica nosivosti do devet tona

Ekstra: fitness centar, škola ronjenja, crpka za gorivo, wlan bežični internet

LJETNI OKTANI

Brzina točenja za dizel je 140 litara u minuti

Milan Šabić / CROPIX

- Mi smo ovdje kao 3u1, uz gorivo dajemo vremenske i servisne informacije - objašnjava nam Gordan Mikelić, voditelj Inina marinskog maloprodajnog mjesta u Trogiru.

- Najveće su nam gužve poslijepodne, nakon 17 sati, a posebno petkom jer je tada smjena čarter-plovila. Čekanje u redu za gorivo može se izbjeći dolaskom ujutro, između 7 i 10 sati - ističe Mikelić.

Crpka radi od 7 do 21 sat cijeli tjedan, uključujući nedjelju i blagdane.

U ponudi ima Eurosuper 95 Class Plus gorivo, kao i Eurodiesel Class Plus, a dostupne su i dvije brzine točenja na dva agregata. Tako je brzina točenja za diesel 140 litara u minuti, a za benzin 70 litara u minuti.

Dubina mora ispred maloprodajnog mjesta je 2,5 metara, a s pristajanjem neće imati problema ni nautičari s plovilom do 40 metara dužine.

Uz gorivo i plin, kojim opskrbljuju i obližnje otoke poput Velikog i Malog Drvenika, na ovom maloprodajnom mjestu kupci mogu pronaći i robu široke potrošnje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
31. listopad 2024 11:07