Sjedamo u električni club car. Ovdje ga među sobom zovu - papamobil. Kapetan marine Joško Rade i voditelj mornara Ivan Rabadan vode nas u obilazak. Velik je to prostor i na moru i na kopnu.
Počinjemo od zapadnog dijela zone A s četiri gata gdje su smještena vlasnička plovila. Tu je i VIP zona za najveće brodove.
Zelenilo
Trenutačno je ovdje na vezu najveći brod dug 34 metra. Na vanjskom gatu vežu se jahte do 60 metara. U ovoj zoni je mozak marine s upravnom zgradom, glavnom recepcijom, supermarketom, servisom... Ovdje je i glavno mjesto užitka: restoran Yacht club, pizzeria Casa Mia, Glorijet Lunge bar s koktelima... A usred svega ljeska se plavetnilo privlačnog bazena okruženog ležaljkama, suncobranima i zelenilom.
Visoki hangari
Glavna recepcija je za vlasničke brodove, tu su ured za prodaju plovila, čarteraši, prostor za odlaganje prtljage. Kapetan Joško o servisu govori s posebnom pažnjom i ljubavi, vodio ga je niz godina. Brodovi se servisiraju u visokim hangarima. Tehnička podrška je stupna dizalica od 32 tone. S posebnim ponosom opisuje kako je nabavio pokretnu dizalicu nosivosti do 220 tona tvrtke Boat lift, prvu takve vrste u Hrvatskoj.
Ona operira na suprotnoj strani marine, na posebnom platou i devet metara širokom bazenu. Do servisa se teški brodovi prevoze posebnim karelom. Dakle, ovamo odakle nastavljamo naš obilazak. Krećemo od praonice brodova sa separatorom.
Čarter-zona
Tu su i suhi vez te veliki parking, koji je zimi prazan pa se također pretvara u prostor za suhi vez. Dio unutarnjeg parkinga je pod nadstrešnicom. Između njih je punionica elektroautomobila, Teslinih i svih ostalih. Na taksi stajalištu je desetak taksija za veći broj putnika, spremnih da odu do Splita, Trogira, zrakoplovne luke (8 km), na organizirani izlet do slapova Krke... U čarter-zoni marine je taxi boat koji besplatno prebacuje goste do Trogira i natrag. Nema reda plovidbe, dovoljno je da ih se skupi dvoje-troje.
Marina ima oko 250 brodova u čarteru pa je petkom i subotom ovdje velika gužva. Sređuje se zona u koju će se smjestiti mlade čarteraše dok čekaju ukrcaj.
U morskom dijelu slijedi zona B sa šest gatova. B1 ponton je glavni ponton koji izlazi na lukobran i tamo je čarter-zona s još tri pontona. U kopnenom dijelu je blok katnica. U prvom dijelu na katu su apartmani, a u drugom vrlo prostrane sanitarije, teretana i prostor za masažu. U prizemlju su druga recepcija, čarter-agencije, market i pizzeria koji rade samo vikendom kada je smjena gostiju. Na kraju dolazimo do prostora gdje operira Big Boat Lift, čudo tehnike, golemi pauk koji se kreće u svim smjerovima, i to sasvim bešumno. A tu je i nova benzinska stanica.
Šarene zastave
Na obostranoj operativnoj obali su dva katamarana i sedam jedrilica. Viju se šarene zastave i gale Yacht Week Met Sailora. Tulum na brodu u punom je jeku, kao i istodobno tankanje svih brodova. Jer, ova je crpka morsko čudo tehnike. Ima 14 istakačkih mjesta, brzina utakanja je 40, 80 i 120 litara u minuti. Istodobno se može vezati 20 brodova. Prosjek cijele operacije je 10 do 15 minuta. Ovdje dnevno tankove napuni i do 400 brodova.
Završavamo posjet. Cijela marina i sve što je u njoj je pod jednom kapom, pod istim vlasnikom. Sve je novo, osim jedne mediteranske kuće usred tog betonskog carstva. U njoj boravi vlasnik kada je u marini.
“Ova marina najviše odgovara njemačkom mentalitetu. Sve ovdje funkcionira kao po špagi”
Nici, Gaby, Conny i Andrea iz Kölna prijateljice su još iz djetinjstva. U Hrvatsku su dolazile još 1980-tih; posjećivale bi Krk, Rab i Mali Lošinj.
- Najveći napredak vidimo u nacionalnim parkovima poput Mljeta i Krke, ali i u gradovima poput Trogira. Mislimo da Hrvatska to ne bi mogla bez Europske unije, odnosno europskih fondova - primjećuje Conny, glasna šefica te ženske škvadre. Ona i prijateljice udobno su smještene na njezinu luksuznu motornjaku Tranquilo. Ova marina, kažu, najviše odgovara njihovu mentalitetu.
- Baotić je u Hrvatsku prenio njemački sustav. Sve funkcionira kao po špagi - govori Conny. No, nije sve tako ukočeno. Godišnje proslave koje se u marini Baotić održavaju u travnju i svibnju za vlasnike brodova poseban su doživljaj. Naime, svake godine zabava ima drugu temu. Zlatno doba Hollywooda ostala joj je najdraža tema.
Ona i muž na zabavu su došli obučeni kao Elvis Presley i Marilyn Monroe, a zanimljiv je bio i ovogodišnji Veliki Gatsby. Na pitanje koji im je plan plovidbe, zlatne djevojke potišteno odgovaraju da zasad ne idu nigdje. Ni jedna ne upravlja brodom. Čekaju Connyina supruga da krenu prema Dubrovniku, preko Palmižane, Korčule, Mljeta...
“Mehanički servis je izvanredan, ovdje znaju ugoditi gostu”
Američki bračni par Richard i Sandy Spigler treću godinu zaredom vežu svoj katamaran Rewired u marini Baotić.
- Da me netko prije pet godina pitao hoću li doći u Hrvatsku, mislio bih da je poludio - kaže Richard, 60-godišnji hotelijer iz Washingtona. Prvi im je susret s hrvatskom obalom i morem bio u Cavtatu, biseru krajnjeg juga, i tada su namjeravali ostati samo jednu sezonu.
- Nismo imali pojma, ali ovdje stvarno znaju kako ugoditi gostu - kaže Sandy.
Iskusni hotelijer Richard, predsjednik Carlyle Suites & Savoy Suites Hotela, nešto je umjereniji s pohvalama, ali priznaje da nema niti jednog prigovora na usluge mehaničkog servisa u marini, štoviše kaže da je izvanredna. Popravci na brodu su neizbježni, a Richard ih sve dogovara iz Washingtona Skypeom. To je neobično važno jer njihov motorni katamaran Lagoon iz 2015. godine središte njihova svijeta. Upravo su na odlasku i vraćaju se krajem kolovoza s djecom pa će cijela obitelj biti na okupu.
ID CARD Plaža, jak servis, VIP usluge...
Vezovi: 400 vezova za brodove od 6 do 60 metara, maksimalni gaz 6 m, katamaran friendly marina, suhi vez
Usluge: recepcija, sanitarije, market, supermarket, nautic shop, gift shop restoran, koktel bar, pizzeria, čarter, rent-a-car
Servis: održavanje plovila, brodski mehaničar, servis motora, brodska elektrika, stolarija, jedrarija, tapetarija, GFK-radovi, travel lift 220 tona, dizalica 32 tone za brodove do devet metara širine, Hydrokaret za transport brodova unutar marine
Ekstra: VIP usluge (usluge masera, osobnih kupaca), apartmani sa 5 zvjezdica, bazen sa sunčalištem, fitness studio, wlan bežični internet, prodaja novih i rabljenih brodova, postaja za gorivo
Brzina točenja za dizel je 140 litara u minuti
- Mi smo ovdje kao 3u1, uz gorivo dajemo vremenske i servisne informacije - objašnjava nam Gordan Mikelić, voditelj Inina marinskog maloprodajnog mjesta u Trogiru.
- Najveće su nam gužve poslijepodne, nakon 17 sati, a posebno petkom jer je tada smjena čarter-plovila. Čekanje u redu za gorivo može se izbjeći dolaskom ujutro, između 7 i 10 sati - ističe Mikelić.
Crpka radi od 7 do 21 sat cijeli tjedan, uključujući nedjelju i blagdane.
U ponudi ima Eurosuper 95 Class Plus gorivo, kao i Eurodiesel Class Plus, a dostupne su i dvije brzine točenja na dva agregata. Tako je brzina točenja za diesel 140 litara u minuti, a za benzin 70 litara u minuti.
Dubina mora ispred maloprodajnog mjesta je 2,5 metara, a s pristajanjem neće imati problema ni nautičari s plovilom do 40 metara dužine.
Uz gorivo i plin, kojim opskrbljuju i obližnje otoke poput Velikog i Malog Drvenika, na ovom maloprodajnom mjestu kupci mogu pronaći i robu široke potrošnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....