IZAZIVAČI 2012.

Miroslav Vitković: Znatna dobit omogućava novo ulaganje u proizvodnju

 Nikola Wolf/CROPIX

Koprivnička prehrambena tvrtka Podravka s ostvarenih 100 milijuna kuna dobiti za devet mjeseci ove godine kreće u novi investicijski ciklus i planira gradnju novih proizvodnih pogona. Plasman više od polovice ukupne proizvodnje u 50 zemalja najbolji je pokazatelj uspješnosti kompanije koja u teškom okruženju nastavlja zacrtani rast dobiti.

Podravka je ove godine ostvarila najbolje rezultate dosad. Kakvi su trendovi do kraja godine koja nije bila gospodarski sjajna i kako ste to uspjeli?

- Sa zadovoljstvom mogu kazati da su rezultati za devet mjeseci vrlo dobri, posebno ako uvažavamo činjenicu kakvo je okruženje bilo i u kojim smo uvjetima radili na tržištima. VIše od 100 milijuna kuna dobiti za prvih devet mjeseci je hvalevrijedan rezultat, uz napomenu da se dogodio golem udarac na cijenu sirovina, i to ne samo nama, nego i svim proizvođačima hrane.

Izvoze u čak 50 zemalja

Tome valja dodati i povoljan ishod nagodbe s OTP bankom?

- Uspjeli smo postići trojnu nagodbu između Podravke, OTP banke i MOL-a, i ona je donijela umanjenje rizika. Da nije bilo nagodbe, morali bismo rezervirati dodatna sredstva, a ovako ćemo s nagodbom imati pozitivan efekt od 19 milijuna kuna. Svi financijski stručnjaci, bankari i analitičari čestitali su nam na tome jer je OTP visio kao mač nad vratom s neizvjesnim ishodom. Sad smo se okrenuli tržištu i inovacijama, više nemamo upitnika koji bi rezultat mogli dovesti u neugodnu situaciju.

Dobri poslovni rezultati nameću novi investicijski ciklus Podravke, kakav će on biti?

- Planirali smo novi investicijski ciklus od oko 150 milijuna kuna, a ove godine odradit ćemo 85 milijuna kuna, što nije malo. Riječ je o investicijama prvenstveno u proizvodnju. Općepoznato je da država bez proizvodnje nema perspektivu.

Kakav je status Podravke na tržištima diljem svijeta?

- Možda se premalo hvalimo time što Podravka predstavlja u svijetu i što je jedna od rijetkih, ako ne i jedina koja u prehrambenom biznisu izvozi više od polovice proizvodnje. S ponosom ističemo da izvozimo u 50 zemalja te da u 20 zemalja imamo vlastita poduzeća. Zanimljiv je podatak da se od ukupno proizvedene količine, samo deset posto Vegete proda u Hrvatskoj. U 16 zemalja lideri smo s Vegetom, u desetak zemalja s juhama, a u devet zemalja s dječjom hranom.

Kakvi su planovi za sljedeću godinu i koja je perspektiva koprivničke prehrambene kompanije?

- Zacrtali smo cilj da moramo ostvarivati najmanje 100 milijuna nekoliko godina, što ne znači da nije poželjno i više, pa će tako biti plan i za sljedeću godinu.

Vrlo je bitna perspektiva koja je moguća, Podravka bi mogla biti nukleus za razvoj prehrambene industrije koja bi povezivala sve od poljoprivredne proizvodnje do police.

Policu smo osvojili, ulažemo u modernizaciju i tehnologiju, znači imamo dovoljne kapacitete da zadovoljimo potrebe i sigurno da bi u Hrvatskoj trebalo razmišljati da se napravi suradnja unutar prehrambene industrije, a pritom ne mislim na vlasničke odnose. Ako Podravka ima svoju infrastrukturu u dvadesetak zemalja, zašto ne bi distribuirala proizvode drugih naših proizvođača?

Ljudi nose kompaniju

Što čeka Podravku nakon ulaska Hrvatske u EU?

- Naša internacionaliziranost tjerala nas je da prihvaćamo sve svjetske i europske standarde, i to smo već odradili. Apsolutno smo pripremljeni i tehnološki i prodajno-distributivno pa za nas nema nepoznanica.

Koja je najveća vrijednost koprivničke kompanije danas?

- To su uvijek bili ljudi jer nema ni brendova, ni nove tehnologije ako nema kvalitetnih ljudi. Ljudi nose kompaniju i mi se maksimalno trudimo da u poludepresivnoj atmosferi u društvu stvaramo pozitivnu atmosferu unutar kompanije.

Ostvarili zacrtane planove

Uprava Podravke je početkom 2010. godine zacrtala nekoliko planova koje su s uspjehom realizirali.

- Prvo smo morali financijski stabilizirati kompaniju, i to smo napravili tako što smo kratkoročne obveze od oko 100 milijuna eura pretvorili u sindicirani kredit gdje nas je pratilo šest banaka. Čak smo uspjeli sniziti i kamate. Drugi je cilj bio smanjiti zaduženost te smo je u dvije godine smanjili za nekoliko stotina milijuna kuna iz tekućeg poslovanja. Treće, ali ne manje bitno bilo je ostvariti plan prihoda i profita, i to smo uspjeli. Trend na tržištu nije lak, ali mislim da ćemo planove za ovu godinu ispuniti - rekao je Miroslav Vitković.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. svibanj 2024 07:00