TJEDAN U 10 PITANJA

Marijana Petir: Ne dam da kršćanofobi, licemjeri i farizeji skidaju križ s mog vrata

1 O, Marijana, danas bi vas mogli izabrati za homofoba desetljeća u izboru organizatora Zagreb Pridea. Hoće li vas biti sram ako se to dogodi?

- To bi bila potvrda ispravnosti mojih stavova. Sramiti se trebaju ipak oni koji javno obznanjuju s kim spavaju i šire govor mržnje prema svima koji misle drugačije od njih. Osim što takvo ponašanje pokazuje nedostatak kućnog odgoja, riječ je i o evidentnom nedostatku samopoštovanja.

2 Koja je vaša definicija homofobije?

- Ne bavim se definicijama pojmova koje su izmislili gay aktivisti i koji nemaju nikakvo utemeljenje u znanosti, no ako raščlanimo tu riječ, grč. homŰs znači isti, a phŰbos strah. Ja se ne bojim homoseksualaca ako ste to željeli čuti.

3 Ne. Koje karakteristike mislite da imate po toj definiciji, a koje po LGBT kriterijima?

- Moj sustav vrijednosti je potpuno drugačiji od onoga što oni zagovaraju. Ja se zalažem da svi imaju jednaka ljudska prava, dok se oni zalažu za to da samo oni imaju prava kao manjina, a nama kako bude. Ja se zalažem za vrijednosti na kojima je sagrađeno naše hrvatsko društvo i europska civilizacija, među kojima je i obitelj utemeljena na braku između muškarca i žene, a zalažem se i za poštovanje života od začetka do smrti.

4 Zašto su baš vas uvrstili u vrh homofoba u Hrvatskoj?

- Ne bih znala jer nikad nisam nikoga od njih uvrijedila. Njihov javni govor svodi se na ‘linč’ svakoga tko ima svoj stav i misli drugačije.

5 Što kažete na obrazloženje vaše nominacije u kojemu se navodi da provodite ‘talibanski antipederluk’ te da nosite kičaste križeve?

- Nisam upoznata s obrazloženjem za tu nominaciju, no čudi me što mediji prenose njihov ‘rječnik ulice’ i govor mržnje te širenje diskriminacije prema vjeroispovijesti jer je to u suprotnosti s više zakona u RH. Križ je izraz moje vjere i nosim ga oko vrata otkad znam za sebe. Neće mi ga razni licemjeri i farizeji, a posebno ne kršćanofobi, skidati s vrata.

6 Na koji vam način smetaju gay osobe i njihovo opredjeljenje?

- Oni nisu predmet mog interesa. No, ako su doista rekli i napisali sve ovo što tvrdite, onda moram reći da sam zgrožena što oni kao zakleti zaštitnici ljudskih prava rade upravo suprotno od onoga što javno zagovaraju - to se u narodu zove licemjerje.

7 U slučaju suđenja vjeroučiteljici Jeleni prvi je put spomenuta kršćanofobija. Kako se kršćanofobija manifestira?

- Kršćanofobija je mnogo puta spomenuta i prije, ali to nije ‘in’ tema da bi u medijima dobila adekvatan prostor. O kršćanofobiji posebno govori Sveti Otac u kontekstu ‘potajnih i podmuklih oblika predrasuda i suprotstavljanja kršćanima i vjerskim obilježjima’. Manifestira se kroz proizvoljno nijekanje ili ograničavanje vjerske slobode i uklanjanje religije iz javnog života, a dovodi do djelomičnog shvaćanja ljudske osobe i izgradnje nepravednog i nepotpunog društva.

8 Tko sve kod nas provodi kršćanofobiju?

- Oni kojima smetaju križevi u javnim prostorima, oni kojima smeta nauk Crkve, oni koji izmišljaju da je vjeroučiteljica rekla nešto što nije i, naravno, oni koji svemu tome daju pravo javnosti.

9 Zašto Crkva kvalitetnije ne savjetuje vjernike oko ovog pitanja?

- O tome što Crkva radi najviše komentara daju oni koji uopće ne idu u Crkvu. Nije li to apsurdno? Naravno da se u Crkvi govori o diskriminaciji kršćana u hrvatskom društvu te o važnosti zaštite obitelji i tradicionalnih vrijednosti.

10 Imate li odgovor na pitanje na kojoj bi strani bio Isus u splitskom sukobu tijekom Gay Pridea?

- Nasilje je u suprotnosti s kršćanskim naukom. Za prava se treba boriti argumentima, a ne šakama. Isus je mirotvorac, on ne sudjeluje u sukobima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 01:23