VLADA UZVRAĆA

‘PR-ovci se bune jer su imali dogovore s Mačekom i HDZ-om: S nama to neće ići’

 Goran Mehkek/CROPIX

Očito smo udarili u osinje gnijezdo. Sudeći po reakcijama iz PR agencija, sada postaje jasno da su u prošlosti mnogi od njih imali dilove s Ratkom Mačekom i HDZ-om, a sa Zoranom Milanovićem to ne mogu raditi, i to je povod uzbuni. Osam godina su radili za HDZ i državu i pobunili su se jer su shvatili kako s našom Vladom tako neće ići - oštrim je tonom reagirao bliski premijerov suradnik kada smo jučer razgovarali o reakcijama PR agencija, kojima je zabranjen plaćeni rad za ministarstva, agencije i institucije u vlasništvu države.

Gube zaradu

Sukob između Milanovićeve Vlade i agencija, razumije se, treba tražiti u novcu koji će PR-ovci izgubiti zbog zabrane rada za državu.

Ne postoje egzaktni podaci o kolikoj je svoti riječ, međutim nesumnjivo je višemilijunska.

Tržišno natjecanje

Iz Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ) Milanovićevu su Vladu optužili za donošenje protuustavne odluke kojom se onemogućava fer tržišno natjecanje. Također, PR-ovci su utvrdili da će bez posla ostati stotinjak stručnjaka, međutim, tu tezu sugovornik Jutarnjeg lista odbacuje: “Ako pogledate web podatke HUOJ-a, vidjet ćete da u 16 agencija radi točno 133 ljudi, a oni plasiraju laž da će ih čak stotinu ostati bez posla.

U Vladi i ministarstvima su na odnosima s javnošću zaposlene 132 osobe - jednako koliko u PR agencijama, koje bismo pokraj svih naših zaposlenika trebali plaćati da obavljaju naše poslove”.

Profesionalne agencije

U Vladi smatraju da su samo četiri profesionalne agencije u državi: Premisa, Millenium promocija, Madison te Hauska i partneri, dok ostale opisuju kao sitne tvrtke koje jedva krpaju kraj s krajem.

I između tih agencija postoje političke razlike: Madison (u kojem je zaposlena premijerova povjerljiva suradnica Zinka Bardić) radi za SDP, Premisa je radila izbornu kampanju HDZ-a, dok sada posluju s HNS-om, a Millenium promocija je poslovala s Milanom Bandićem.

Ministri više neće trošiti na vlastiti PR

Premijer Milanović na ovakav način želi spriječiti medijsku samopromociju pojedinih ministara, koji jesu ili su namjeravali angažirati privatne PR tvrtke u cilju poboljšanja vlastitog imidža. Tako je Radimir Čačić nedavno platio 70.000 kuna Ankici Mamić, odnosno njenoj kompaniji IMC za promoviranje Ministarstva gospodarstva. Da Milanović nije reagirao, uskoro bi još par ministara angažirala PR stručnjake u cilju podizanja vlastite popularnosti. PR-ovcima poručuju da će, kada budu trebali kvalitetne projekte, agencije odabrati na javnom natječaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. srpanj 2024 21:54