NA PUTU PREMA DOLJE

ZAŠTO SE GASI ZVIJEZDA SDP-a 'Hajdaš Dončić je sljedeći kojega će Milanović žrtvovati'

'U stranci je već svima jasno: preuzeo je u Vladi prevelik posao koji ne može riješiti'
Zagreb, 270114.Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.Konferencija za medije celnika Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture vezana uz temu stanja i planova privatizacije tvrtke HZ Cargo. Na fotografiji: ministar Sinisa Hajdas Doncic.Foto: Marko Todorov / CROPIX
 Marko Todorov / CROPIX

Pa što je ovo, nećemo valjda mi potpisati nešto na što se potpis nije usudio staviti čak ni Kalmeta? – poviknuo je jedan visokopozicionirani SDP-ovac. Bilo je to još negdje u travnju 2012., baš nekoliko dana prije nego što je bilo odlučeno da će najveću investiciju u Hrvatskoj – projekt novog terminala na Plesu – preuzeti francuska tvrtka ZAIC, piše Globus .

Činilo se da ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, za razliku od tog njegova stranačkog kolege, nije imao nimalo sumnje: hladno je potpisao ugovor kojim je zagrebačku zračnu luku prepustio Francuzima, zajedno s 840 radnika koji i danas tvrde kako od Francuza nikad napismeno nisu dobili da će nova tvrtka, Međunarodna zračna luka Zagreb, poštovati njihova stečena prava i staž te da im neće smanjivati primanja sljedećih pet godina.

Umjesto papira ministar Hajdaš Dončić to je osobno jamčio premijeru Milanoviću i zaposlenicima.

“Jel’ mi ti garantiraš da će to biti tako?”, pitao ga je Zoran Milanović na jednoj sjednici Vlade, a ministar Hajdaš Dončić samo je podigao glavu.

“Garantiram”, ispalio je kao iz topa.

Nije to bilo prvi put da je Hajdaš Dončić, hladan kao špricer, donosio odluke, obećanja i potpisivao papire koje su drugi izbjegavali.

Godinu dana strpljivo je pregovarao o prodaji HŽ Carga rumunjskoj Grampet grupi.

Umanjio je vrijednost Croatia Airlinesa i raspisao natječaj za strateškog partnera jedinom nacionalnom avioprijevozniku.

Započeo je restrukturiranje HAC-a i najavio monetizaciju autocesta.

Debakl za debaklom. Dvije godine kasnije Francuzi na Plesu još tapkaju u mjestu, pregovori s Grampet grupom propali su samo dan prije nego što je čelnik rumunjske kompanije uhićen zbog sumnje u davanje mita, Hajdašu se baš nitko nije javio na natječaj za strateškog partnera Croatia Airlinesa, a lako je moguće da je uzalud potrošio 50 milijuna kuna za konzultante koji su Dončića trebali savjetovati oko autocesta.

Ministar njima, naime, nije zadovoljan.

Ipak, Hajdaš Dončić uspio se progurati do prvog reda, tik pored premijera Milanovića, i to na mjesto gdje je nekad sjedio stranački kolega, ministar Slavko Linić.

U SDP-u, kaže Globusu jedan dobro upućeni izvor, sad su već dosta kivni na Hajdaša Dončića.

“Javila se određena zavist jer ministar dobro kotira kod premijera. Svejedno, nema nekog velikog straha zbog toga. Može se čak reći da dio članova stranke suosjeća s Hajdašem Dončićem jer je čovjek dobio u zalog nadljudski posao koji će teško uspjeti riješiti. Svima je jasno da će on biti sljedeći kojeg će Milanović žrtvovati”, rekao je Globusu jedan sugovornik.

Hajdaš Dončić, uvjeravaju me, ministra Linića uspio je izgurati tek prividno.

Ministar financija, kažu mnogi bliski SDP-ovim krugovima, i dalje drma dobrim djelom sektora Hajdaša Dončića gdje se ovaj nije nikako uspio riješiti riječkih kadrova koji ovih dana ministru prometa rade prilične probleme.

Prvenstveno se tu misli na sektor željeznica.

Prvo, za propalu privatizaciju HŽ Carga treba kriviti upravo Slavka Linića jer je ministar Hajdaš Dončić navodno bio protiv tog projekta.

“To je sve inicijativa riječke veze na koju je Hajdaš Dončić pristao jer nije imao snage boriti se protiv Linića. Nije mu se suprotstavio i zapravo je dopustio da mu u njegovu sektoru poteze vuku iz drugog resora”, kaže mi taj sugovornik.

Drugi izvori nekako slično opisuju i projekt Francuza na Plesu.

Hajdaš Dončić navodno je jednom stranačkom kolegi priznao da je ugovor s koncesionarom napisan aljkavo, da su mnoge stvari u njemu ostale nedorečene, ali da projekt “mora ići jer je tako gore odlučeno”.

...

ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLOBUSA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 17:27