Dan nakon što se u javnosti pojavila snimka iz zagrebačke Strojarske tehničke škole Frana Bošnjakovića, na kojoj se fizički sukobljavaju nastavnik i učenik, provjeravaju se okolnosti događaja koji je šokirao i najiskusnije prosvjetare. Slučaj u kojemu dugogodišnji nastavnik (podaci u redakciji), po struci diplomirani inženjer i predavač strukovnih predmeta, nasrće na učenika, dok dio razreda navija, a neki snimaju mobitelima, otvorio je niz pitanja.
Jedno od njih je hoće li i kako škola sankcionirati učenike? Kao što je poznato, nastavnik je priveden u policiju, a Bosiljka Galenić, ravnateljica škole u petoj godini prvog mandata, najavila je raskid njegova ugovora o radu.
Nadalje, pitanje je i je li uprava škole mogla spriječiti profesorov agresivan ispad u razredu, kao i neprimjereno ponašanje pojedinih učenika, pogotovo ukoliko je bilo naznaka o ranije narušenim odnosima? Zašto nastavnik, koji je prema neslužbenim informacijama već neko vrijeme bio u rastrojenom stanju zbog teške životne situacije, nije upućen na bolovanje ili, ako je to odbijao, na procjenu radne sposobnosti?
Na koncu, je li predmetu za kojim je posegnuo nastavnik tijekom napada na učenika, a za koji se pretpostavlja da je remenica, bilo mjesto na polici u učionici, gdje je bio dostupan i učenicima? Ne manje važno, zašto je snimka i dalje dostupna na popularnom kanalu? Zašto nije obrisana jer ne samo da je riječ o snimci nasilja, već se na njoj vide i (dijelovi) lica maloljetnika?
Predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja, Suzana Hitrec, ujedno dugogodišnja ravnateljica zagrebačke Upravne škole, ponudila je neke od odgovora.
- Jako je teško gledati takvu snimku i nije dobro da je podijeljena na internetu, ali sada sve okolnosti slučaja treba pomno preispitati. Ono što se čini jest da su odnosi između nastavnika i učenika bili dulje vrijeme narušeni, a upitno je i je li ovo bilo prvi puta da je došlo do sukoba između učenika i nastavnika. Jako je važno u takvim situacijama koje odstupaju od očekivanoga da se, kada učenici primijete neprimjereno ponašanje profesora, odmah obrate ravnatelju škole, stručnim suradnicima ili razredniku. Vrijedi i obrnuto, za slučaj kada nastavnici uoče neprimjereno ponašanje učenika, kaže Hitrec.
Ukoliko se znalo da je nastavnik u težoj zdravstvenoj situaciji, tada mu je trebalo pružiti podršku i potaknuti ga da ide na bolovanje, dok se situacija ne riješi. Druga je mogućnost, podsjeća Hitrec, da ga škola uputi na procjenu radne sposobnosti.
- Mislim da je jako važno u svakoj školi raditi na unaprjeđenju komunikacije između svih zaposlenih, učenika i roditelja te pravodobno izmjenjivati informacije kako se ovakve i slične situacije ne bi ponavljale. Ono što je važno iz pozicije ravnatelja jest da kada dobijemo neke informacije o pojavi situacije koja nije primjerena u nastavi, tada ravnatelj ili stručni suradnici škole trebaju pojačano odlaziti na nastavne sate. Time je moguće utvrditi jesu li određena ponašanja bilo nastavnika, bilo učenika, izolirani slučaj ili ponavljajući, objašnjava Hitrec.
Po njezinom mišljenju, osim neprihvatljivog ponašanja nastavnika, u ovom je slučaju došlo i do neprihvatljivog ponašanja učenika, koje bi trebalo sankcionirati u skladu s Pravilnikom o kriterijima za izricanje pedagoških mjera.
– Škola mora postupati i prema učenicima. Naravno, i preventivno raditi s ostalim razredima vezano uz nenasilno rješavanje sukoba i primjerenu komunikaciju učenika i nastavnika, kaže predsjednica Udruge ravnatelja.
Što se tiče predmeta kojega je nastavnik uzeo s police i njime udarao učenika, Hitrec je uvjerena kako bi svaki moguće opasan ili težak predmet trebao biti pod ključem, a nikako na mjestu nadohvat svima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....