RIMAC KOD ŠPRAJCA

‘Vrijedimo višestruko više od milijardu $, a iduće godine predstavljamo robotaxije za cijeli svijet‘

‘Prostor koji zauzimaju auti će se vratiti gradu, prirodi, pješacima, bit će puno efikasnije putovati kroz grad, bit će manje gužvi...‘
Mate Rimac
 Tonci Plazibat/Cropix

Nakon što je večeras već gostovao na u Dnevniku HRT-a, a potom i u Dnevniku Nove TV, izvršni direktor Rimac grupe Mate Rimac bio je gost RTL Direkta koji je vodio Zoran Šprajc.

Na početku je voditelj Rimca upitao - Što je iduće?

- Mi smatramo da smo na početku našeg puta, imamo ogromne planove, ovo za Bugatti znamo već dvije godine. Znam danas puno veće stvari veće od Bugattija – vidjet ćemo. Oko robotaxija će biti velika stvar. Nismo još odlučili pokazati.

To nije samo spin? To doista je projekt? - bilo je iduće pitanje.

- Mi smo odlučili dovesti do određene faze, imamo prototipove, željeli smo doći do određenog nivoa i pokazati vam početkom sljedeće godine – bit ćete oduševljeni. Bit će veće od Rimca i Bugattija, radit ćemo to za cijeli svijet, ovdje u Hrvatskoj.

Vi ste sad preko noći od direktora jedne tvrtki, postali direktor tri tvrtke: krovne tvrtke - Rimac grupe, direktor ste Bugatti/Rimca i Rimac Technology, kako ćete upravljati svim tim, kako ćete se utrostručiti ? Trebat će vam sreće? - pitao je Šprajc.

- Tu je i P3, Robotaxi – dan postaje kraći.

Upitan osjeća li tremu ili strah, Rimac je rekao:

- Cijelo vrijeme, izazovi su mi draži. Bio je prije strah preživljavanja firme, to je bio puno veći stres. Puno veća odgovornost. Sada imamo za brend odgovornost i to nam je dao Volkswagen i Porsche – takvu odgovornost dobiti je znak velikog povjerenja, ali i prilika. Imamo hrpu ideja, radimo na novom model Bugattija. Bugatti Rimac je, ali ostaje Bugatti kao brend. Razvoj budućih tih modela je tu u Hrvatskoj, a onda se seli proizvodnja u cijelu Hrvatsku, a sklapanje Bugattija će biti na njihovoj lokaciji.

Koliko vrijedi Rimac Grupa?

Prvi put kod nas je odjel koji dolazi kod nas iz zapadnih zemalja, ako se ne varam…, poručio je Šprajc.

- Da, imamo već preko 600 inženjera. Bugatti ima 200 svojih koji se neće preseliti ovdje. Djelomice ćemo preuzeti mi, djelomice Volkswagen. Otvaramo i urede van Hrvatske, imamo u Engleskoj, bit će u Njemačkoj…

Na opasku voditelja da mnogi pišu da se VW jedva čekao riješiti navodnog "gubitaša" Bugattija, Rimac je rekao:

- Imate provjerene informacije, profitabilan je Bugatti zadnje 3 godine. Puno smo efikasniji, koja je razlika? VW je ogromna firma koja je navikla proizvoditi ovakve automobile i to rade na taj način da je za njih preskupo. Mi drugačije radimo, interno, smanjujemo troškove i rashode. S tim pristupom i tehnologijom možemo imati uspješnu firmu koja će financijski bit profitabilna , nemamo isti pristup.

Upitan je li najvredniji dio Rimac automobila sada Bugatti, Rimac je za RTL rekao:

- Nije Bugatti, to je jedan dio, a Rimac Technology je vredniji. Po omjerima. To je evaluacija od financijskih izvještaja, financijskih stručnjaka koji su procijenili – Rimac business i technology je vrjedniji.

Kolika je sad ukupna vrijednost firme? Prema nekim procjenama na osnovu udjela koji je platio Hyundai, ukupna vrijednost bi sada mogla biti oko milijardu dolara ili eura - napomenuo je Šprajc.

- To je bilo prije tri godine kada je Hyundai investirao i po toj je evaluaciji i Porsche investirao, jer smo to već bili dogovorili prije tri godine. Sada je vrijednost puno veća, bilo je nekih špekulacija oko toga, ali to ćemo vidjeti u sljedećoj rudni financiranja.

Dakle, sigurno vrijedite više od milijardu dolara?

- Višestruko.

Na pitanje planira li izlazak na burzu, Rimac je rekao:

- Jednog dana da, sada još mislim da nije pravi trenutak.

Spomenuli ste da je prije nekoliko godina bilo teško i da ste se borili za plaće i da vam je u tom trenutku netko ponudio solidnu svotu novaca, biste li prodali firmu?

- To nikad nije bila opcija. Imao sam dosta opcija za prodati firmu, ali ja imam 33 godine. Mojih 37% udjela u firmi, čak i ako idemo s malom evaluacijom, vrijedi dosta, ali meni to ništa ne znači, ja imam dugoročnu viziju i hoću izgraditi firmu za 100 godina.

Planovi za Bugatti

Kako ćete sada upravljati sa Bugatti Rimac dijelom kompanije, to su ipak dva različita brenda? - upitao je voditelj.

Prvo je cilj da oba brenda mogu funkcionirati. Bugatti Chiron je i dalje u proizvodnji, on se mora isporučivati kupcima. Već su 350 isporučili, još 150 treba proizvesti i isporučiti, to moramo osigurati da ide dalje. Nevera kreće sad u serijsku proizvodnju kupcima, gdje hoćemo 50 komada proizvoditi. To je auto s najvećim ubrzanjem na svijetu, najvećom snagom, najbržim punjenjem energije u baterije i tako dalje. Onda razvoj novih modela te integracija firmi različitih lokacija, sad kako će to funkcionirati s ljudima to je još malo komplicirano i to je prvi put u povijesti da se neka od marki Volkswagena se razdvaja. To je jako umreženo s njihovim sustavima tako da je i tu puno posla.

Upitan je li u planu električni Bugatti, Rimac je poručio:

- Apsolutno. Ali mislimo da još određeno vrijeme benzinski motor ima određenu budućnost u Bugattiju, i imamo tu nešto zanimljivo na čemu radimo.

Volkswagen računa na vaš odjel tehnologije i razvoj električnih vozila s obzirom na to da sada jako investiraju u tom smjeru?

- Volkswagen i Porsche idu stvarno all in na električna vozila, i to je stvarno tako. U procesu ovoga pregovarao sam i s direktorom Volkswagena i Porschea i oni iskreno 100% idu na struju, a Bugatti nisu htjeli maknuti jer je to loša firma nego zato što je to firma od 250 milijardi eura i oni se moraju fokusirati na njima najvažnije stvari i ovo je win win win situacija za sve jer netko to može voditi na odgovarajući način.

Napravili ste usporedbu da bi Nevera trebala biti nešto kao Apple Watch, a Bugatti kao Swiss Watch?

- Pa to je nekako zapravo diferencijacija, iako recimo Apple Watch pokazuje bolje vrijeme, puno ljudi i dalje preferira analogno i to je mislim razlika između Bugattija i Rimac.

Potpora države

Bojite li se sada skepse od starijih koji sjede u odborima? - bilo je iduće pitanje.

- Mislim, to je kompliciran proces s članovima obitelji Porschea, sa sindikatima u Francuskoj i Njemačkoj. Odnosi između svih, tu se treba snaći, ali mi smo se dokazali kao prvo s našim proizvodom i vide naš stil i vide kako radimo. Iz početne skepse su uvidjeli da nema alternative za Bugatti te da s nama imaju perspektivu da ne to samo opstane, nego da želimo to dovesti na sljedeću razinu.

Spominju se potpore od države, ali bilo je riječi da dvije milijarde kuna potpora planirate dobiti iz europskih fondova, a ne od Hrvatske?

- Uplatili smo 20 milijuna eura u državni proračun, a dva milijuna eura smo dobili iz proračuna, to je činjenica. Pet milijuna smo dobili od Europske unije do sad. Privukli smo preko 200 milijuna eura investicija u Hrvatsku i privući ćemo još stotine milijuna u sljedećih par godina te investirati u Hrvatskoj i zapošljavati još tisuću ljudi i stvarno ne mogu vjerovati da netko misli da je to loše za državu. Pitajte naše ministre kakve oni projekte imaju. Mi možemo privući stotine milijuna eura od investitora koje ćemo mi uložiti i onda ćemo možda mali dio kroz europske novce koje Hrvatska inače neće moći privući. Kad gledamo stručnjake u komentarima ispod članaka, to su relevantna mišljenja.

Na pitanje kako napreduju radovi na kampusu, Rimac je odgovorio:

- Upravo završavamo natječaj za glavnog izvođača i nadam se da radovi kreću u 8. mjesecu jer imamo dogovorene poslove za veliku serijsku proizvodnju baterija za druge proizvođače i proizvodne linije moraju funkcionirati.

Spomenuli ste u jednom razgovoru da je vaša vizija budućnosti da ljudi neće imati osobna vozila nego da će koristiti car sharing, robotaxi i slično?

- Ja obožavam aute i ne možemo gledati Europu kao relevantnu. U drugim zemljama svijeta koje su veće toga je sve manje. To je drugi najveći trošak u životu nakon smještaja. 1,3 milijuna ljudi godišnje umire u prometu, pa onečišćenje koje auti donose recimo. Krajnji cilj Elona Muska je isto to, samo što to ljudi još ne prepoznaju. To će toliko biti pozitivnih promjena da ih je teško pobrojati. Prostor koji zauzimaju auti će se vratiti gradu, prirodi, pješacima, bit će puno efikasnije putovati kroz grad, bit će manje gužvi, bit će sigurnije i jeftinije. Jednostavno ima smisla odreći se i tog gušta ljubavi prema autima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 06:31