U HRT-ovoj emisiji Otvoreno bilo je riječi o izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Trenutno nisu u planu izmjene tog zakona što se tiče dozvoljene koncentracije alkohola u organizmu, odnosno dopuštene tolerancije vezane za ograničenje brzine kretanja u prometu, potvrdio je voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a, Josip Mataija.
- U ovom trenutku ostaje isto, rekao je Mataija.
U izmjenama Zakona regulirat će se kategoriju prijevoznih sredstava kao što su romobili i druge naprave na električni pogon. Sva takva vozila će spadati u kategoriju osobnih prijevoznih sredstava.
- Idemo postaviti pravila, odnosno propisati tko, na koji način i na kojim mjestima smije upravljati tim vozilima. Prema našem prijedlogu za sada oni neće smjeti na kolnik. Dakle, njih ćemo smjestiti na biciklističke staze, odnosno trake, a tamo gdje one ne postoje, moći će se kretati po nogostupima, odnosno zonama kojima se kreću pješaci, ali će morati itekako voditi računa o pješacima i neće se smjeti na tim mjestima kretati brže od pješačkog hoda, rekao je Mataija.
Na pitanje Sandre Mikulčić o tome kako će im se mjeriti brzina, Mataija kaže da to neće smjeti biti brže od hoda pješaka.
- Ako imate pješaka koji hoda, a ovaj se kreće brže od njega... Zna se definitivno kako se pješak kreće, rekao je i dodao da su takvi vozači na cesti velika opasnost, a to se odnosi na romobile, monocikle, segwaye...
Prometni stručnjak Željko Marušić kaže da se radi o političkom spinu, a ističe da je tvrdnja da ukidanje odredbe od 0,5 promila loše uječe na turizam - opasna fama.
- Treba vidjeti kakav je utjecaj sigurnosti prometa na turizam. Mislim da treba naći jednu međumjeru, jer je netočno kazati, ili pogrešno, da 0,5 promila utječe na koncentraciju. Koncentracija tu uopće nije bitna. Ne stradava se zbog koncentracije, već zbog promjene obrasca ponašanja, a 0,5 već jako utječe na promjenu obrasca ponašanja, i promjena obrasca ponašanja se događa negdje iznad 0,2. Već s 0,3 promila alkohola je drukčiji obrazac ponašanja, vozači se zalijeću kroz crveno, brzo voze, ne poštuju druge, rekao je Marušić za HRT.
Automobilist Juraj Šebalj je govoreći o ograničenju brzine rekao da ljudi i u vožnji 130 na sat i 170 na sat rade gluposti, koriste mobitele i nisu koncentrirani.
- Po meni ljudi trebaju samo biti svjesni onog trenutka što rade za upravljačem, a to je edukacija, rekao je Šebalj.
U Hrvatskoj nema prometnog odgoja u školama, a Sandra Mikulčić smatra da za to postoji velika potreba.
- Sad je nešto sitno prometnog odgoja raspoređeno kroz više predmeta. Djeca kroz to prođu, a da nisu ni svjesna, i sve je na roditeljima. Prometna kultura je neophodna u osnovnim školama, rekla je Mikulčić.
Mataija je istaknuo da godišnje više od 60% djece u prometu stradaju kao putnici u vozilima svojih najbližih.
Marušić dodaje da bi ceste trebalo premrežiti kamerama, a Hrvatska bi se u tome trebala ugledati na inozemstvo.
- Pokušajte u centru Londona, Ljubljane, Züricha voziti glavnom cestom 50 posto brže od ograničenja. Nema šanse. U Zagrebu možete, rekao je Marušić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....