Zabrana prodaje energetskih napitaka djeci, nova je inicijativa Biljane Borzan, hrvatske eurozastupnica, koja je pozvala Ministarstvo zdravstva da donese takvu odluku. Ona je još prošle godine, kao članica Odbora za okoliš, zdravlje i sigurnost hrane Europskog parlamenta, pokrenula inicijativu koja je državama članicama EU dala odriješene ruke da ograniče marketing energetskih pića, a što su Litva i Latvija već učinile.
- Prema istraživanju Europske agencije za sigurnost hrane (EFSA), energetske napitke pije 68 posto adolescenata i 18 posto djece. Oni su žrtve reklamiranja koje ih uvjerava da će od njih brže učiti i biti bolji u sportu, ali u stvarnosti posljedice su pretilost, dijabetes i karijes. Pozivam ministra zdravstva da zabrani marketing i prodaju ovih proizvoda djeci, a po mogućnosti svim maloljetnicima. Vjerujem da nema političke stranke u Saboru koja bi bila protiv, a vjerujem da nema ni roditelja koji bi bio protiv, izjavila je Borzan, dodavši kako u Hrvatskoj više od četvrtine školske djece ima prekomjernu težinu po čemu smo sedmi u Europi.
Čak je i udruženje proizvođača Energy Drinks Europe dalo upute svojim članovima da reklamama ne ciljaju na djecu mlađu od 12 godina te da ne plasiraju proizvode u školama i njihovoj blizini. No, usprkos tome, kao i upozorenju na limenci da se napitak ne preporučuje djeci i trudnicama, djeca i mladi su adolescenti su glavni potrošači tih pića.
- Da reklame dolaze do njih, najbolje pokazuje podatak da je skoro polovica ispitanih izjavila kako ih piju jer im treba energije. Nemam ništa protiv toga da odrasli piju ta pića. Moderan ritam života i rada je takav da ponekad dobro dođu. No, kakvi su to fizički i psihički iscrpljeni desetogodišnjaci kojima treba energetski napitak da ih "digne"? Radi se o klasičnom ispiranju mozga reklamiranjem, i to djeci koja u toj dobi imaju i viška energije. Država ima dužnost da ih od toga zaštiti, zaključila je hrvatska europarlamentarka.
Niz je negativnih efekata koje konzumacija energetskih napitaka donosi kod djece. Od unosa velike količine šećera, preko konzumiranja kofeina do navikavanja na izuzetno slatko piće te konačno miješanje žestokih alkoholnih pića i energetskih napitaka, što je posebno popularno među tijendžerima.
- Prosječna limenka energetskog napitka od 250 ml sadrži 27 grama šećera i 80 miligrama kofeina, što je otprilike kao velika šalica turske kave s četiri žličice šećera. Prema prije spomenutom istraživanju EFSA-e, prosječna potrošnja kod adolescenata koji ih konzumiraju je 2.1 litre napitka na mjesec, a svaki peti pije više od 7 litara mjesečno, istaknula je Borzan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....