Dvanaest godina nakon što je austrijskoj tvrtki OMV omogućio ulazak na naše tržište, Ivan Čermak zatvorio je krug i od nje kupio hrvatsku podružnicu. OMV-u je Čermak 2001. godine za 15 milijuna eura prodao skladište, šest benzinskih postaja i još desetak lokacija za gradnju novih. Sada je, za oko 100 milijuna eura, kupio 63 benzinske postaje, lokacije za nove crpke te skladišne kapacitete na Janafovu terminalu u Omišlju.
OMV-ovu podružnicu u Hrvatskoj službeno je kupila tvrtka Crodux derivati , koju je Ivan Čermak osnovao u studenom prošle godine i njezin je direktor. Za taj novac, tvrdi se, Čermak je dobio jedan od najboljih lanaca benzinskih postaja u Hrvatskoj i 13 posto udjela na hrvatskom tržištu prodaje naftnih derivata. Sliku OMV-a Hrvatska kao uspješne kompanije potkrepljuju i poslovni rezultati iz 2011. godine. Tvrtka je imala 4,6 milijardi kuna prihoda i 25,1 milijun kuna dobiti. Za prodaju svojih podružnica u Hrvatskoj te Bosni i Hercegovini OMV se odlučio zbog promjene strateške politike daljnjeg razvoja. U budućnosti će se, naime, više okrenuti istraživanju i razvoju nauštrb maloprodaje.
Za kupnju OMV-a Hrvatska bili su zainteresirani ruski Lukoil i Gazprom, slovenski Petrol, srbijanski NIS i Ina. Čermak je kreditnim zaduženjima uspio namaknuti dovoljno novca za tu transakciju i sve ih nadmašio ponudom. OMV nikada nije objavio po kojoj cijeni prodaje hrvatsku podružnicu, ali procjenjivalo se da ona vrijedi oko 150 milijuna eura. Osim kupnje benzinskih postaja, vrlo je važna činjenica da je Čermak u kompletu kupio i skladišne kapacitete na terminalu u Omišlju, što će Croduxu olakšati uvoz derivata.
Kupnjom OMV-ova servisa Čermak se čvrsto pozicionirao na energetskom tržištu Hrvatske. Vlasnik je skladišta za ukapljeni plin u Svetom Križu Začretju, u Slavonskom Brodu ove godine počinje graditi termoelektranu na plin i tvornicu etanola i sada je značajan igrač na naftnom tržištu.
- Drago mi je da je Čermak kupio OMV Hrvatska. On je već dokazao da jako dobro zna voditi posao s benzinskim postajama. Uostalom, to je pokazao s Tifonom - tvrdi Davor Štern, stručnjak u naftnom poslovanju. Prema njegovim riječima, OMV Hrvatska jako je dobro vođena tvrtka s benzinskim postajama na dobrim lokacijama, odličnim sustavom opskrbe i poslovanjem vrijednim gotovo 500 milijuna eura. Štern ističe još jednu Čermakovu karakteristiku: on je odličan trgovac. - Ne bi me začudilo da Čermak u sljedećem razdoblju sagradi još 10 do 20 crpki i potom cijeli sustav proda - ističe Štern.
Čermak je iz naftnog posla izašao 2007. godine, kada je za oko 110 milijuna eura mađarskom MOL-u prodao tvrtku Tifon. Ona je u svom vlasništvu imala 36 dobro pozicioniranih benzinskih postaja na području cijele Hrvatske, četiri benzinske postaje u izgradnji i još 20-ak projekata sa svim potrebnim dozvolama. Tifon je u tom trenutku imao prihod od 1,4 milijarde kuna. Prodaja Tifona tada se djelomice povezivala s financiranjem troškova obrane pored Haaškim sudom. I tada se pokazala Čermakova umješnost trgovanja jer je uspio postići odličnu cijenu za svoju tvrtku.
Ivan Čermak sredinom 1993. godine osniva tvrtku Crodux, čija je namjena naftni biznis. U početku se Crodux koncentrira na prijevoz nafte i naftnih derivata. Za te potrebe Čermak kupuje i tanker kojim razvozi naftu Jadranom. Koju godinu kasnije tanker prodaje. Crodux dobiva i ugovor o opskrbi naftom NATO-ovih snaga u Bosni i Hercegovini.
No, ugovor se prekida nakon što je Ivan Zvonimir Čičak u pismu State Departmentu Čermaka posredno osumnjičio za eventualno počinjenje ratnih zločina. No, 1998. godine na međunarodnom natječaju Crodux dobija dvogodišnji ugovor vrijedan 40 milijuna eura za opskrbu naftom i naftnim derivatima snaga SFOR-a u BiH. U to vrijeme počinje i gradnja benzinskih crpki po Hrvatskoj. Ukupno je sagrađeno 6 benzinskih postaja i zakupljeno 10 lokacija. Uz to, kupljeno je i skladište na Janafovu terminalu u Omišlju.
Cjelokupni Crodux 2001. godine Čermak prodaje austrijskom OMV-u, koji tada ulazi u Hrvatsku. Kako je OMV ugasio tvrtrku Crodux, Čermak nekoliko godina kasnije ponovo osniva tvrtku s istim imenom. No, ne napušta naftni posao. Polako preko tvrtke Tifon, osnovane još 1998. godine, počinje graditi benzinske postaje.
Crodux je jedna od prvih tvrtki koja uspijeva preoteti lokacije za benzinske postaje na novosagrađenim autocestama i podiže standard poslovanja u svom segmentu. Čermak o prodaji Tifona navodno počinje razmišljati 2004. godine, kada je sve izvjesniji početak sudskog procesa u Haagu. Prodaja MOL-u dogovorena je 2006. godine, a realizirana godinu dana kasnije. Nakon prodaje iz Croduxa je izdvojen plinski biznis i osnovan Crodux plin. Čermak ulazi u posao s ukapljenim plinom.
U Svetom Križu Začretju gradi skladišno-proizvodni teminal za UNP plin na površini od 50 tisuća četvornih metara. Sagrađeno je 13 spremnika i uloženo oko 30 milijuna eura. Tadašnji direktor kompanije Damir Begović najvaljuje da Crodux plin ima projekte vrijedne više stotina milijuna eura.
Jedan od njih je i realizacija gradnje termoelektrane na plin i tvornice etanola u Slavonskom Brodu, vrijedne gotovo 500 milijuna eura. Plan je na 200.000 četvornih metara sagraditi elektranu snage 560 megavata te pogon za proizvodnju bioetanola kapaciteta 200 tisuća tona godišnje. Gradnja treba početi ove godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....