MALO DOBRIH VIJESTI

Val optimizma preplavio Dalmaciju: Najave su dobre, turisti se raspituju za rezervacije u sezoni 2021.

Nijemci kažu kako istraživanja tržišta pokazuju enormnu želju ljudi da opet idu na putovanja. A baš će nam Nijemci biti najpoželjniji gosti
Dubrovnik
 Tonci Plazibat/Cropix

Kada je veliki njemački organizator turističkih putovanja TUI prije nekoliko dana objavio kako računa na "u velikoj mjeri normalno ljeto" kada su u pitanju godišnji odmori i ljetovanja, Dalmaciju je konačno preplavio val olakšanja i optimizma, piše Slobodna Dalmacija.

Sve glasnije se špekulira o tome kako bi i moglo biti nešto od nadolazeće sezone. Nijemci kažu kako njihova istraživanja tržišta pokazuju enormnu žudnju ljudi da poslije teške korona godine ponovo idu na putovanja, te procjenjuje kako će ponude biti brzo rasprodane, posebno za sunčane sredozemne destinacije.

Doduše, ne spominju izričito Hrvatsku, već Španjolsku, Tursku, Cipar i Portugal, gdje je, navodno, već za svibanj do sada prodano 50 posto aranžmana.

Cijepljenje će, nadaju se svi koji od turizma žive, stati na kraj ograničenju putovanja, no analitičari kažu kako će trebati najmanje dvije dobre sezone da se tržište u potpunosti oporavi.

Predviđa se i kako će turisti koji će putovati ove godine biti više platežne moći, te da će više trošiti u pomno odabranim destinacijama, birajući luksuznije smještajne jedinice i objekte. I europski ekonomisti predviđaju značajan porast potrošnje u drugoj polovici 2021.

Najpoželjniji gosti bit će, čini se, Nijemci. Naime, tijekom prošle godine novčano stanje domaćinstava u Njemačkoj povećalo se za 393 milijarde eura i sada iznosi rekordnih 7,1 bilijuna eura - dakle 7100 milijardi, što je porast od šest posto.

Pitanje koje se nameće je - kako se istaknuti u bogatoj mediteranskoj ponudi i privući one koji će putovati. Odgovore smo potražili u dalmatinskim turističkim zajednicama.

Alijana Vukšić, prva žena splitskog turizma je optimistična, a grad pod Marjanom je, čini nam se, za goste spreman.

- Sva iskustva koja smo stekli u 2020. godini zasigurno će nam olakšati pripremu za ovu turističku godinu. Odluke još uvijek ovise o epidemiološkoj situaciji, a upravo zdravstvena sigurnost bit će najvažniji faktor u odabiru destinacije u 2021. godini.

Početak godine obilježen je snažnijim epidemiološkim mjerama na gotovo svim emitivnim tržištima i vjerujemo da će proljeće donijeti manji broj zaraženih i popuštanje mjera. Sve destinacije će se predstavljati kao sigurne destinacije, ali važno je da zaista osiguramo zdravstvenu sigurnost našim gostima.

Dolazak cjepiva daje nadu da ćemo se cijepiti u što većem broju, nastaviti se odgovorno ponašati i pridržavati svih mjera jer je dio odgovornosti za uspješnost nadolazeće turističke sezone na svakom pojedincu - otkriva nam i kako Split već bilježi interes potencijalnih gostiju.

- Interesa ima, ali značajniji porast rezervacija možemo očekivati stabilizacijom epidemiološke situacije, što znači da će većina rezervacija biti "last minute", no potpuna stabilizacija predviđa se tek u 2023. godini.

Prve kampanje planiramo u ožujku i travnju, kada će veliki dio aktivnosti i pogodnosti kroz City break program i Split Card karticu biti usmjereni i na domaće goste. U pripremi su i nove aplikacije koje će unaprijediti informiranje gostiju i njihov boravak u Splitu, te kampanje usmjerene na pozicioniranje Splita kao atraktivne destinacije za digitalne nomade - pojašnjava naša sugovornica.

Pozitivno ozračje vlada i u Dubrovniku. Optimistični su, a interes za Dubrovnikom je, u to nema sumnje, izniman. Stoga, ako epidemiološka situacija kod nas i na emitivnim tržištima bude povoljna, nema razloga, smatraju Dubrovčani, da se ne ostvari dobra sezona.

- Iznimno je važno isticati sigurnost destinacije, koja je prepoznata i na čemu smo temeljili promotivne aktivnosti i u 2020. godini. Računamo na procijepljenost stanovništva koja će također doprinijeti tom osjećaju sigurnosti. U redovnom smo kontaktu sa Zračnom lukom Dubrovnik, kao i avio kompanijama i predstavništvima HTZ-a.

Najave su za sad dobre, vjerujemo da će se i realizirati. Vrlo aktivno radimo na pripremama za nadolazeću sezonu. Plan je usmjeravanje aktivnosti na naša prioritetna tržišta, kao što su Ujedinjeno Kraljevstvo i SAD, ali i na druga tržišta, primjerice Njemačke, Rusije, Ukrajine, Francuske, Poljske, Češke, Austrije.

U tijeku su promotivne aktivnosti na tržištu SAD-a, a pripremamo i posebne kampanje na ostalim tržištima. Iznimno je važno biti fleksibilan, a istovremeno u potpunosti pripremljen i promptno reagirati, pa ćemo odluke o plasiranju kampanja na pojedina tržišta donositi sukladno razvoju epidemiološkoj situacije kod nas, ali i na emitivnim tržištima, te uspostavi letova.

Nastavljamo s promotivnim aktivnostima i na hrvatskom tržištu, koje je ove godine zabilježilo jako dobre rezultate, ali i na bližim tržištima koja ne podrazumijevaju putovanje avionom, naravno, opet u skladu s epidemiološkom situacijom. U fokusu nam je i suradnja s domaćim i stranim influencerima, kao i tržišta posebnih interesa - poručuju iz Turističke zajednice grada Dubrovnika, piše Slobodna Dalmacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 11:21