BAROMETAR CIJENA

Udar na džepove roditelja: Uveli nižu poreznu stopu, ali Bebimil i pelene još su skuplji, a ne jeftiniji

Unatoč uvođenju niže porezne stope od deset posto za artikle poput dječje hrane, neki su proizvodi iz tog segmenta u trgovinama dodatno poskupjeli

ZAGREB - Unatoč uvođenju niže porezne stope od deset posto za artikle poput dječje hrane, neki su proizvodi iz tog segmenta u trgovinama dodatno poskupjeli, što je iznenadilo analitičare portala Supermarketi.info koji redovito izrađuju “barometar cijena”.

Oni posebno navode Bebimil 2, koji pripada kategoriji dječje hrane na koju je smanjen PDV, a prosječno je poskupio 3,11 posto. Tu su i dječje pelene koje su s prethodnim poskupljenjem od oko dva posto te sadašnjim pojeftinjenjem ipak za više od sedam posto skuplje u odnosu na ožujak 2011. godine.

Češnjak i ulje jeftiniji

“Moramo reći da nije baš cijeli asortiman ostao imun na poskupljenja, iako su to marketi tvrdili u marketinškim kampanjama”, napisali su na portalu.

Drugi artikli koji su zahvaćeni Vladinom uredbom o stopi PDV-a, poput ulja i masnoća, pojeftinili su u zagrebačkim trgovinama. Suncokretovo ulje u prosjeku je 10,27 posto jeftinije, biljno bilježi pad cijene od 13 posto, a ekstra djevičansko maslinovo ulje može se kupiti po 14,61 posto nižoj prosječnoj cijeni. Pojeftinio je i šećer, i to oko 11 posto.

Najveći pad cijene zabilježio je češnjak koji je jeftiniji za gotovo 70 posto u odnosu na prošlu godinu, što je moguće objasniti pojačanim uvozom iz Kine, dok su banane i naranče znatno skuplje nego lani. Naranča je u prosjeku poskupjela 20,49 posto, što se može opravdati krajem sezone, no nije jasno zašto su trgovci podigli cijenu banana za prosječno više od osam posto jer je riječ o voću koje je podjednako dostupno cijele godine.

Zamrzavanje cijena

Supermarketi.info pišu da je, s obzirom na stalno povećanje cijena energenata i goriva te nepovoljnih gospodarskih elemenata, upitno koliko će trajati ovo “zamrzavanje” cijena. Vjeruju da bi mnogi proizvodi ipak mogli poskupjeti za tri, četiri mjeseca. Kada su trgovine u pitanju, analize pokazuju da je trgovački centar Getro i dalje najpovoljniji supermarket u Zagrebu, a slijedi Konzum. Cijene su najnepovoljnije u Billi i Kauflandu koji već treći mjesec zaredom bilježi loš rejting povoljnosti kupnje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 00:10