ANALIZA GONG-a I TRANSPARENCYJA

U prvom danu kampanje HDZ potrošio dvostruko više nego Kukuriku

U mjesec dana pretkampanje stranke i nezavisne liste na plakate i oglašavanje u tiskanim medijima potrošile su više oko 5,6 milijuna kuna, od čega se 70 posto odnosi samo na HDZ i Kukuriku koaliciju
 Goran Mehkek / Cropix

U mjesec dana pretkampanje stranke i nezavisne liste na plakate i oglašavanje u tiskanim medijima potrošile su više oko 5,6 milijuna kuna, od čega se 70 posto odnosi samo na HDZ i Kukuriku koaliciju. Samo prvoga dana službene kampanje, 17. studenoga, vladajuća stranka na oglašavanje je potrošila više od 1,5 milijuna kuna, odnosno dvostruko više od oporbene četvorke. Iz toga proizlazi da je na izbornu promidžbu do 18. studenoga HDZ potrošio 3,57 milijuna kuna, a Kukuriku koalicija 2,6 milijuna kuna. Budući da prema novom zakonu stranke mogu potrošiti maksimalno 15 milijuna kuna, proizlazi da je HDZ već potrošio više od 20 posto novca.

Poseban račun

Pokazala je to analiza GONG-a i Transparencyja koji će kao i na proteklim izborima pomno analizirati koliko će se novca potrošiti na izbornu promidžbu.

Oni od 17. listopada bilježe svaki plakat, oglas u novinama te spot na televiziji, radiju ili internetu. Nakon završetka kampanje javnosti će predočiti analizu koja će se moći usporediti s financijskim izvješćima stranaka za kampanju. Podsjetimo, GONG je prije četiri godine upozoravao na nesrazmjer između onoga što je prijavio HDZ i što je ta stranka zaista potrošila. Za ove izbore taj bi posao trebao biti lakši budući da zakon propisuje kako se novac za kampanju mora primati na poseban račun s kojega se moraju plaćati svi troškovi, a donacije, pa time i popusti za oglašavanje, ograničeni su na 200 tisuća kuna po subjektu. HDZ je prvoga dana službene kampanje potrošio desetinu svog izbornog budžeta jer su 17. studenoga iskoristili oglasni prostor vrijedan 1,55 milijuna kuna. Iako se Jadranka Kosor žalila kako zbog blokade zgrade HDZ-a neće moći podići kredit za kampanju, čini se da im novca ne nedostaje.

Oglasi i plakati

Nije se previše štedjelo niti u pretkampanji od 17. listopada do 16. studenoga - HDZ je potrošio 2,02 milijuna kuna a Kukuriku koalicija 1,8 milijuna. Riječ je samo o troškovima oglašavanja, dakle o plakatima i oglasima u novinama, a nije uračunat novac koji je recimo HDZ potrošio na mini sabore, a Kukuriku na predstavljanje Plana 21. HSS je potrošio 435 tisuća kuna, HSLS 339 tisuća, Milan Bandić 337 tisuća, HDSSB 44 tisuće, a Hrvatski laburisti 3680 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 23:04