INFLACIJA

U prosincu izdan identičan broj pojedinačnih računa kao lani, ali su Hrvati su potrošili daleko više

Zanimljiva je i usporedba s potrošnjom u pretpandemijskom razdoblju odnosno 2019.


 

 Dragan Matić/Cropix

Hrvati su tijekom prvih 26 dana prosinca utrošili sve skupa 2,6 milijardi eura što je za 347 milijuna eura više nego protekle godine, odnosno 15 posto više, pokazuju podaci o fiskaliziranim računima koje je Jutarnji list dobio od Porezne uprave.

Broj računa istovremeno nije porastao - prema istim podacima, u prosincu je fiskalizirano 160 milijuna pojedinačnih računa, gotovo identično kao i u godini ranije što svjedoči kako je ovih 15 posto razlike u apsolutnom iznosu posljedica inflacije i drastičnog rasta cijena kojima svjedočimo proteklih godinu i pol dana.

Zanimljiva je i usporedba s potrošnjom u pretpandemijskom razdoblju odnosno 2019. godine.

U odnosu prema tom periodu, Hrvati su u prosincu potrošili čak 51 posto više - prije četiri godine, pokazuju podaci Porezne uprave, tijekom prosinca u istom je periodu bilo potrošeno "samo" 1,7 milijardi eura odnosno čak 900 milijuna eura manje nego ove godine, s time da je ove godine u odnosu na tada ipak izdano četiri posto računa više.

Iz tablice koju smo dobili na uvid bilo je moguće izvaditi i podatke samo o blagdanskoj potrošnji - dakle o iznosu i broju fiskaliziranih računa tijekom tri dana blagdana - Badnjaka, Božića i Štefanja, a ti podaci pokazuju kako su ovogodišnji blagdani ipak bili slabiji od lanjskih, i to dosta.

Ove je godine, naime, u tri dana blagdana utrošeno 87,7 milijuna eura u odnosu na 123,4 milijuna eura lani, što je razlika od 35,7 milijuna eura i ukazuje da je ovogodišnja blagdanska potrošnja ipak bila 29 posto slabija nego lani, dakle za trećinu.

Posebno su slabi rezultati za Badnjak - ove godine na taj je dan utrošeno 60 posto iznosa utrošenog lani, ali je zato dio nadoknađen na Božić kad se potrošilo 20 posto više. Ipak, i Štefanje je slabije nego lanjsko, odnosno utrošeno je 85 posto vrijednosti koja je napravljena lani.

Ovogodišnji je Badnjak u smislu utrošenog iznosa bio znatno slabiji i od onog 2019. godine kad je utrošeno 77,4 milijuna eura u odnosu na ovogodišnjih 52,6 milijuna. Jedno od objašnjenja vjerojatno leži u rasporedu dana - Badnjak je ove godine padao na nedjelju, za razliku od 2019. kad je padao na utorak, a posebno u odnosu na lani kad je Badnjak bio u subotu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 22:34