Nakon 18 i pol godina došao je i taj dan - za promet je otvorena cijela autocesta A11 Zagreb - Sisak.
Sama dionica bila je završena krajem srpnja, no za njezino puštanje u promet bilo je potrebno izgraditi spojnu cestu od autoceste do državne ceste u mjestu Stupno na državnoj cesti D36 zajedno s integralnim čvorom Stupno.
Taj čvor i spojna cesta omogućit će vozilima izlazak s autoceste i nastavak prema Sisku državnom cestom koji je udaljen oko pet minuta vožnje. Puštanjem u promet posljednje dionice putovanje od Zagreba do Siska skratit će se za dodatnih petnaestak minuta.
Novinari Jutarnjeg ranije ovog mjeseca prvi su prošli praktički završenom spojnom cestom i novim čvorom.
Sama spojna cesta duga je oko 900 metara, a s krakovima čvora dužine iznosi 1,4 kilometra. Radove je izvodila tvrtka Osijek-Koteks s kojom je tek naknadno ugovorena izgradnja privremenog izlaza s autoceste. Naime, tvrtka je dobila posao izgradnje spoja autoceste s novim ulazom u Sisak, no zbog dugotrajnog procesa javne nabave, teškog terena i nedostatka kamenog materijala, uvidjelo se da će završetak tog ulaza znatno kasniti.
Kako posljednja dionica autoceste ne bi bila predugo zatvorena, pronađeno je rješenje u izgradnji privremenog izlaza te je Osijek-Koteks sve svoje kapacitete prebacio na što brži završetak te ceste kako bi autocesta bila što prije u prometu. Stoga će pravi ulaz u Sisak biti završen u jesen 2025.
Iako je riječ o kratkoj dionici, gradnja je bila vrlo zahtjevna s obzirom na to da je riječ o praktički močvarnom terenu, zbog čega je u temelje ceste i čvora ugrađeno oko 75.000 kubika kamena. Izgrađeni su i nasipi visine između 3 i 6 metara. U čvoru Stupno izgrađena su tri izlazna kraka za privremeni izlaz i glavni izlaz s autoceste te za državnu cestu prema Petrinji, koja bi se gradila u budućnosti.
Dionica autoceste Lekenik - Sisak prva je na kojoj nisu izgrađene naplatne kućice na njezinom završetku. Budući da se na ovoj autocesti cestarina ne naplaćuje, a novi sustav naplate dolazi za dvije godine, zaključeno je da je izgradnja kućica na izlazu za Sisak nepotrebna.
Radove na izgradnji autoceste za Sisak, u blizini budućeg čvora Velika Gorica - jug, otvorila je 5. travnja 2006. tadašnja vrhuška HDZ-a, premijer Ivo Sanader te ministri prometa Božidar Kalmeta i financija Ivan Šuker. Prva dionica te autoceste od Velike Gorice do Buševca, duga devet kilometara, u promet je puštena 9. svibnja 2009.
Prema dostupnim podacima, izgradnja autoceste od Zagreba do Siska koštala je oko 440 milijuna eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....