DALMATINSKI DRAGULJ

Turizam je na ovom potezu Jadrana skočio za 50 posto! Stranci hrle i oduševljeni su, evo zašto

U gradu s 5500 stanovnika je deset hotela, deset kampova te 750 registriranih iznajmljivača

Biograd na Moru

 Dalibor Brlek/Panthermedia/Profimedia/Dalibor Brlek/panthermedia/profimedia

Kada je promatrate geografski, biogradska rivijera proteže se od Draga i Svetog Petra sve do Polače u Ravnim kotarima i Pašmana. U srcu te iznimno raznolike i bogate sredine, ali i cijelog Jadrana, nalazi se kraljevski grad Biograd, turistički biser s dugom tradicijom hotelijerskog, apartmanskog, kamping i nautičkog turizma.

Neraskidivno povezan sa svojim bližim okruženjem, počevši od Vranskog jezera, najvećeg slatkovodnog jezera u Hrvatskoj, obližnjim nacionalnim parkovima Paklenicom i Kornatima, te nizom drugih sadržaja koji su tu nadohvat ruke ili najdalje sat vremena vožnje, Biograd zaista ima što ponuditi svojim gostima.

Upravo o tome novinari Slobodne Dalmacije razgovorali su s Nives Jeličić, ženom koja je zadnje dvije godine na čelu Turističke zajednice Grada Biograda, a zadnjih deset godina radi u sustavu.

Dalmaland

– U fokusu nam je predsezona i posezona jer su ljetni mjeseci ionako puni događanja, fokusirani na sunce i more kao najvažnije resurse koje je potrebno maksimalno zaštititi. To posebno naglašavam zato što u Biogradu imamo samo tri gradske plaže na ovoliki broj turista. Zato nam je važno što bolje isplanirati mjesece koji su izvan te ljetne špice, organizirati što više događaja koji će turiste privući u Biograd.

Proteklog vikenda imali smo dodjelu turističkih nagrada “Simply the best”. Imamo iznimno popularni obiteljski park Dalmaland, ljetno kino gdje se održavaju brojna manifestacije, Zavičajni muzej s teretom potopljenog broda s Gnalića, organizirane izlete obližnjih otoka ili pak do zaleđa, gdje možete probati i slavnu peku s Benkovačkog sajma.

To vam je sve ovdje nadohvat ruke, negdje čak ne morate automobilom, nego možete i biciklom. Imamo zanimljive markirane biciklističke staze, ona na Vranskom jezeru je posebno popularna, a sad smo postavili i solarne stanice za popravak bicikala na licu mjesta.

Za plaže Dražica i Soline nabavili smo i aktivirali aqualifter kako bi i osobe s invaliditetom imale pristup moru. Cilj nam je da sezona traje cijele godine, da nema pauze u događanjima. Evo, nakon završeka glavne špice, u rujnu nam dolazi biciklistička utrka “Cro Race”, a sve završava velikim “Biograd boat showom” koji organizira hotelijerska kuća “Ilirija”.

A nautički gosti nam, zahvaljujući marinama Kornati i Šangulin, dolaze tijekom cijele godine. Pogotovo sada, s ovakvim vremenom, bez puno kiša i hladnoća, što je za nautičare i čarteraše idealno - niže nam brojna događanja direktorica Jeličić.

Domaća hrana

Kad govorimo o kapacitetima, u Biogradu radi deset hotela s 2500 postelja, deset kampova s više od pet tisuća smještajnih jedinica te još pet tisuća kreveta u privatnom smještaju kod 750 registriranih iznajmljivača. Inače, u gradu je oko 5500 stanovnika.

– Iako će uvijek postojati taj rentijerski dio turizma, činjenica je da naši iznajmljivači zadnjih godina značajno ulažu u podizanje standarda svojih smještajnih kapaciteta. Stalno im se trudimo biti na usluzi, evo uskoro ponovno idemo na studijsko putovanje, ove godine na Bled, Bohinj te u Ljubljanu.

Slovenci su naši najvjerniji i najbrojniji gosti za koje svake godine organiziramo naš tradicionalni Slovenski vikend koji počinje 30. travnja do 4. svibnja. Ove će godine to biti udarno, čak pet dana. Svaki dan imamo koncerte, niz događanja, od sportskih aktivnosti do vožnje brodom.

Ukratko, pet dana punih uživancije i relaksiranja, točno ono što ljudima treba kad ovdje dođu. Oni su oduševljeni, to nam je najbolji pokazatelj da smo pogodili s ovom manifestacijom - kaže direktorica Jeličić te najavljuje nove projekte.

– Trenutno radimo na brendiranju Biograda kao destinacije i to je priča u koju želim uključiti što više lokalnih ugostitelja. To su ljudi koji su u turizmu iznimno važni, koji mu daju poseban pečat, a kad nastupamo zajedno, što mi je cilj, tada je efekt puno jači. Već smo imali inicijalni sastanak, odradili dvodnevnu edukaciju i ugostitelji su to prepoznali kao odličnu ideju.

Na ovom produčju imamo puno proizvođača domaće hrane, maslinova ulja, a posebnu pažnju posvetili smo i veganima. Sada nam u svibnju dolazi tridesetak stranih novinara koji će obići sve restorane koji su se uključili u tu našu gastronomsku priču – govori nam Nives Jeličić.

Da sve što poduzimaju itekako daje rezultate najbolje pokazuje turistička statistika: ovog ožujka, u odnosu na lanjski, već imaju pedeset posto više dolazaka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. lipanj 2024 14:49