Sjednica dubrovačkog Gradskog vijeća nakon stanke otpočela je raspravom o pomoći dubrovačkim umirovljenicima isplatom božićnice, a nije slučajno, kako je primijetio i sam predsjednik Vijeća Marko Potrebica, da se umirovljenici uzimaju u usta pred izbore. Kome i koliko, krenula je rasprava među vijećnicima, javlja Dubrovački vjesnik.
Stoga je gradonačelnik Mato Franković predložio formiranje radnog tima, sastavljenoga od predstavnika klubova vijećnika, tijekom studenoga donesu prijedlog o isplati božićnice dubrovačkim umirovljenicima, pod vodstvom pročelnice njegova ureda, Ivane Brnin. Prijedlog isplate božićnica krenuo je od vijećnice Petre Marčinko (Srđ je Grad). Ista vijećnica podsjetila je da još uvijek nemamo katastar zelenila pa ukazala na katastrofalne posljedice ovogodišnjih poplava.
Na predloženi pravilnik o privremenoj zabrani građevinskih radova, Srđ je Grad predložio je amandman koji je u konačnici i usvojen, a sve potaknuti problemima stanovnika Ploča zbog jednog od investitora u tom naselju. Predlažu ponovnu zabranu na izgradnji konstrukcije građevine i podjelu zona, kako je bilo do 2020. godine.
- Imali smo situaciju teških radova koji su smetali našim sugrađanima i posjetiteljima u privatnom i hotelskom smještaju. Dobio se dojam da, ako imate dovoljno novaca i platite kazne propisane zakonom, možete činiti što vas je volja – rekla je Marčinko.
- Znate da smo odluku mijenjali na zahtjev Gospodarske komore i građevinara, međutim, u ovoj sezoni smo postali svjesni da je čin dobre volje u zoni A napravio veliki nered, posebno od strane investitora radova na Hotelu Argentini – odgovorio je Franković i složio se da je neophodno resetirati i vratiti se na staru odluku.
Nisu gotovi natječaji
Gradski vijećnici raspravljaju o odluci o uvjetima, postupku, načinu raspisivanja i provedbe javnog natječaja temeljem kojeg pravne i fizičke osobe, obrtnici koji obavljaju autotaksi prijevoz, ostvaruju pravo ulaza, prometovanja i izlaza iz užeg područja grada Dubrovnika za određeni broj vozila. Kako je rečeno, nisu gotovi natječaji za dvije ranije raspisane pozicije stajališta pa će tek nakon toga biti poznati broj dozvola.
- Odlukom se stvaraju uvjeti za raspisivanje natječaja za sve one koji nisu zakupnici jedne od javnih površina autotaksi prijevoza – rekao je gradonačelnik Mato Franković, napominjući da se pritom, sukladno mišljenju Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, mora voditi računa o tržišnoj utakmici, ali s druge strane i o UNESCO-ovim naputcima i kvaliteti života građana.
Doznalo se da je u Dubrovniku 9.000 taksi vozila i svi zarađuju.
- Oko 700 ljudi možemo dozvoljavati da ulaze oko povijesne jezgre. To znači da 8.300 njih će biti ljuto. Toga moramo biti svjesni! Nedavno sam se u Zagrebu vodio Uberom i kaže mi čovjek da je imao tri auta u Dubrovniku ovog ljeta - rekao je Franković i istaknuo kako danas i ne znamo više tko jest, a tko nije taksist te da bi ih trebalo raspoznavati već po registarskoj oznaci.
- Koncesionari Lučke uprave i Zračne luke Dubrovnik imaju slobodan prolaz. Tako smo pokazali širinu, ali moramo negdje podvući liniju - poručio je i istaknuo kako treba voditi računa da ne dođe do klasterskog monopola.
Također, moglo se čuti da nije bilo dana ovog ljeta bez evidentirane prometne nesreće te da broj vozila koji je dnevno prošao preko čvorišta Ilijina glavica premašuje broj vozila koji prođe preko zelenog vala u Zagrebu. To su podaci Prometnog fakulteta u Zagrebu.
Puno je nejasnoća
Vijećnik Maro Kristić je ukazao na nejasnoće i probleme koji se događaju u ovom sektoru.
- Ono za što smo glasali je da se stajalište dodijeli u koncesiju neprofitnim udruženjima, predstavnicima autotaksi prijevoznika i oni bi tu trebali održavati red i utvrditi članarinu srazmjernu iznosu godišnje koncesije i pridodati troškove za poslovni prostor, itd., ali nisam ni u snu mogao zamisliti da bi netko mogao zloupotrijebiti našu dobru volju i od nje stvoriti unosan biznis i nezakonit posao. Najeklatantniji primjer koji mi je neprihvatljiv je Paščara – rekao je Kristić i rekao: „U tom udruženju promjena vozača se naplaćuje 5.000 eura, a ako istoga odjaviš i ideš ponovno prijaviti plaćaš ponovno 5.000 eura”.
- Da stvar bude tužnije, među njima ima branitelja koji mogu izgubiti pravo na mirovinu – rekao je Kristić i rekao da dodjela koncesije ne znači da mogu raditi što žele.
Andro Vlahušić uvjerenja je da taksiranje u Dubrovniku dostiže i do sto milijuna eura prometa.
- Taksi nikada nije bio jeftiniji ni dostupniji, postao je vid javnog prijevoza. Novac kojeg ostvaruju u Dubrovniku je nevjerojatan! Stan u Dubrovniku donese manje od najma jednog vozila – istaknuo je Andro Vlahušić, govoreći o omjeru vrijednosti vozila i nekretnine u odnosu na prihode koje donose te predložio:
- Napravimo za taksi djelatnost isto što i za privatni smještaj, po njemu Grad treba dijeliti dozvole i svima koji traže drugu dozvolu naplaćivati višestruko više od prve, s tim da prva mora biti vezana uz dio prometa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....