Daniel Robnik, u čijem je vlasništvu Taxi Plus Maribor, novi je vlasnik Luke Zadar. Slovenskom listu Dnevnik Robnik je potvrdio da je kupio 53,6 posto dionica zadarske Luke, a vlasništvo je službeno preuzela njegova hrvatska tvrtka Diluculo, sa sjedištem u Zagrebu, koju je preuzeo u lipnju ove godine.
Zasad nije poznato odakle tvrtki Diluculo s temeljnim kapitalom od 20 tisuća kuna 19 milijuna eura da otkupi potraživanja, stoga se u Sloveniji već spekulira da je mariborski taksist Luku Zadar kupio za prikrivenog kupca. Dosadašnji vlasnik većinskog paketa dionica Luke bila je tvrtka Malus iz Varaždina, čiji je vlasnik Veljko Bubić. No, kako je Robnik došao do Luke Zadar?
Prema pisanju slovenskog Dnevnika, Robnik je otkupio više od 19 milijuna eura potraživanja koje je slovenska tvrtka I. J.Storitve imala prema tvrtki Manus.
Posudba pa blokada
Naime, tvrtka I. J. Storitve je 2007. posudila tvrtki Manus 15 milijuna eura kako bi kupila Luku Zadar. Poslije će se razotkriti da je taj novac prikupila iz fondova Zvon Ena i Zvon Dva koji su kasnije završili u stečaju, zbog duga od 800 milijuna eura. Cijela priča dobila je smisao kada se utvrdilo da je I. J. Storitve vlasništvo slovenske umirovljene financijašice Roze Mlakar Kukovič, za koju se pisalo kao o osobi bliskoj Mariborskoj nadbiskupiji.
Nakon stečaja fonda Zvon Dva njegova stečajna upraviteljica Vida Gabrec počela unovčavati imovinu u Hrvatskoj. Uputila je zahtjev Trgovačkom sudu u Varaždinu za zabranu raspolaganja dionicama Luke Zadar, nakon čega bi mogla uslijediti ovrha dionica, no sud još nije donio odluku. Ovom trasnsakcijom između Robnika i I. J. Storitve Luka Zadar nestala je iz stečajne mase fonda. Kako se nagađa u slovenskim medijima, tamošnji crkveni krugovi to su učinili da onemoguće banke da iz Luke Zadar naplate potraživanja prema fondovima.
Vrijedna koncesija
Danijel Robnik u Sloveniji je poznat i kao vlasnik tvrtke Vehere, koja je ove godine kupila 25 posto konzorcija Grep koji je kroz model javno-privatnog partnerstva gradio sportsku dvoranu Stožice u Ljubljani. Taj udio Robnik je kupio preko prikrivenog ulagača, kolege taksista iz Maribora.
Zasad nisu jasni Robnikovi planovi s Lukom Zadar, koja ima vrijedno vlasništvo nad prioritetnom koncesijom za upravljanje teretnim i putničkim prometom u gradu. Ona istječe 2014., a zanimljivo je da je još 2008. predan zahtjev da je se produlji na idućih 25 godina. Odluka bi trebala uslijediti do kraja 2013. Luka upravlja teretnim i putničkim prometom u Zadru, a odluka bi trebala biti donesena do kraja ove godine. Lani je godine imala simboličnu dobit od oko 8000 kuna zbog pada prometa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....