Novu godinu 2022. u Hrvatskoj je dočekalo 50 tisuća turista, a prema podacima Hrvatske turističke zajednice, Silvestrovo je u nekim od hotelskih objekata obilježilo pet i pol puta više gostiju nego lani.
Od ukupnog broja gostiju koji trenutačno borave u našoj zemlji, 30 tisuća je inozemnih posjetitelja, a najviše ih je zabilježeno na području Istre i Kvarnera, nakon čega slijede Splitsko-dalmatinska, Dubrovačko-neretvanska te Zadarska županija.
U hotelima je zabilježeno 27 tisuća gostiju, što je značajno povećanje u odnosu na siječanj 2021. godine kad je na isti dan u hotelima boravilo njih samo pet tisuća.
Ipak, brojke pokazuju da još kaskamo za podacima s početka 2020. (prije nego što se zahuktala pandemija) kad je, prema podacima HTZ-a, za novogodišnje praznike u Hrvatskoj boravilo oko 60 tisuća turista.
Otvoreno više hotela
Kad su u pitanju konkretne turističke destinacije, od novogodišnjih proslava i turista najviše su profitirali Zagreb, Opatija, Dubrovnik, Poreč i Split, a nakon domaćih gostiju, koji su u smislu odredišta najbrojniji, slijede Nijemci, Slovenci i Austrijanci.
Pohvalno je također i to da je ove novogodišnje praznike u Hrvatskoj dočekalo više inozemnih nego domaćih turista, dok je prošle godine situacija bila obrnuta: od ukupno 15 tisuća gostiju, koliko ih je zabilježeno, njih čak 11 tisuća činili su domaći gosti, što pokazuje da gosti s inozemnih tržišta ove zime ipak putuju značajno više nego tijekom 2021. godine.
Kako je za Jutarnji list rekao direktor turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella, prosinac 2021. godine bio je značajno bolji nego prošlogodišnji, ali i dalje manje od rezultata pretpandemijske 2019., a to se vidjelo i u novogodišnjoj noći.
"Zadovoljni smo, imali smo značajno više dočeka po gradovima nego lani, a radilo je i više hotela pa je logično bilo i više gostiju.
Najviše je gostiju s njemačkog tržišta, ali imali smo i posjete iz Sjedinjenih Američkih Država te iz Velike Britanije, iako ne možemo govoriti o velikim brojkama", rekao je Stella.
Novogodišnji podaci ulijevaju nadu da bi se u 2022. godini mogao nastaviti oporavak turističkog sektora za koji je Hrvatska turistička zajednica prognozirala da bi godinu mogao završiti na razini 90 posto pretpandemijske 2019. godine. U tom smislu, HTZ je planom programa najavio provedbu novih i intenzivnih promotivnih kampanji i akcija, a odlučeno je i da će krovna marketinška agencija otvoriti podružnicu u Kijevu jer je 2021. godina s ukrajinskog tržišta donijela prilično dobar rezultat.
U prilog tome govore i financijski podaci za prvih devet mjeseci 2021. godine, a prema kojima su prihodi od inozemnih turista iznosili 8 milijardi i 268 milijuna eura, što je 90-postotno povećanje u odnosu na isto razdoblje, odnosno prvih devet mjeseci 2020., koja je dosad jedna od najlošijih turističkih godina.
Prihod te godine iznosio je oko 4,4 milijarde eura, odnosno bio je trimilijarde i 929 milijuna eura manji.
No, ono što je najzanimljivije jest da je Hrvatska u pandemijskoj godini uspjela napraviti dosad najbolji zabilježeni financijski rezultat u glavnoj sezoni.
Kako je izvijestilo Ministarstvo turizma, u trećem tromjesečju, odnosno tijekom srpnja, kolovoza i rujna, prihodi stranih turista iznosili su 6 milijardi i 775 milijuna eura, što je 100-postotno povećanje u odnosu na isto razdoblje 2020. godine, odnosno prihodovano je 3 milijarde i 386 milijuna eura više.
Sa zrnom soli
Rast je ostvaren u usporedbi s pretpandemijskom 2019. godinom u iznosu od dva posto, odnosno uprihodovano je 148 milijuna eura više, i to u okolnostima ne baš uspješnog procesa cijepljenja po kojemu Hrvatska i dalje zaostaje za ostalim europskim zemljama.
Ipak, podatke treba uzeti sa zrnom soli jer je izgledno da će sezonu 2022. pokušati iskoristiti i brojne nama konkurentske turističke zemlje koje su protekle dvije godine bilježile značajno veće padove prometa od Hrvatske.
Tu je Grčka, ali svakako i Turska koja bi, prema predviđanjima turističkih stručnjaka, tržištu mogla ponuditi značajno niže cijene.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....