- Nedvojbeno ćemo trebati još proizvodnih kapaciteta i želimo jednu od naših tvornica izgraditi u Istočnoj Europi - rekao je član upravnog odbora bavarskog BMW-a Ian Robertson slovačkome listu Hospodarsk noviny, koje navode da najveće šanse za dobivanje tog posla ima Slovačka, iako se u kuloarima spominje i Hrvatska, kao i Češka, Mađarska te Slovenija.
Tko ima prednost
BMW je pritom prije godinu nedvojbeno demantirao da će svoj planirani pogon bazirati u Slovačkoj, iako je glasnogovornik ministarstva gospodarstva te zemlje oviih dana kritično poručio kako su "zabiježili interes koji je na tom tragu". Visina potencijalne investicije, naravno, nije poznata, ali se barata svotom od oko milijardu eura te s mogućnosšću otvaranja nekoliko tisuća radnih mjesta.
Slovačka i Češka imaju veliku prednost, iskustvo u autoindustriji jer u prvoj svoje pogone imaju njemački Volkswagen, južnokorejska Kia i francuski PSA Peugeot Citroen, a u potonjoj domaća Škoda, južnokorejski Hyundai i koncern TPCA koji je suradnja Peugeota, Citroena i Toyote.
KIA i PSA zapošljavaju tri tisuće ljudi, Volkswagen pak oko sedam tisuća, dok slovačka automobilska industrija u cjelini daje plaću za čak 70-ak tisuća radnika i s proizvodnjom od 160 vozila po glavi stanovnika je temelj tamošnjega gospodarstva. Unatoč velikom padu prodaje automobila - poglavito u Europi - BMW i dalje posluje odlično, a prekjučer objavljeni podaci o poslovanju pokazuju da je bavarska kompanija u 2012. godini ostvarila rekordnih 8 milijardi eura prihoda.
Novi pogoni
S obzirom na to da do kraja 2014. planiraju izbaiti 25 novih modela - od toga 10 koji će biti osmišljeni od nule - ne iznenađuje što su im potrebni novi proizvodni pogoni. Samo na istraživanje i razvoj BMW je prošle godine potrošio 3,95 milijardi eura, 17,2 posto više nego godinu ranije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....