VELIKA ŠKRTICA

Stigao na pumpu, uzeo pištolj s jeftinijim benzinom i ostao zatečen prizorom: ‘Objasnite mi, što tu radi ovaj konop?!‘

Na benzinskoj postaji na autoputu osmislili su kreativan način da potrošače upozore kako nema jeftinijeg benzina

Benzinska pumpa, ilustrativna fotografija

 /Cropix

Situacija koja se dogodila jednom našem čitatelju dosta dobro oslikava nered koji vlada na benzinskim pumpama, posebno onima na putu prema moru, otkako Vlada regulira cijenu benzina.

Priča ide ovako - došao on u srpnju prošle godine na Ininu postaju Zir istok da bi natočio benzin, onaj po reguliranoj cijeni, a kad je stigao na red i prišao da uzme pištolj s jeftinijim benzinom, shvatio je da ga ne može koristiti jer su ga djelatnici Ine privezali špagom za stanicu.

image

Pištolj privezan konopcem

Da, doslovno špagom, što je trebalo sugerirati da jeftinijeg benzina nema pa je on lijepo u automobil utočio skuplje gorivo te na blagajni zatražio da mu ga naplate po jeftinijoj cijeni, kako je i propisano.

Naime, benzinske pumpe imaju obvezu nuditi gorivo po reguliranoj cijeni, a u slučaju da ga nemaju u ponudi, onda ono skuplje moraju naplatiti po cijeni reguliranog benzina, što bi trebalo osigurati da potrošači uvijek budu zadovoljni.

No u praksi to nerijetko ne bude tako, pa je mnoštvo primjera benzinskih postaja koje skrivaju jeftiniji benzin daleko od očiju vozača ili, pak, onih koje ga nemaju, ali svejedno odbijaju prodati ono skuplje po cijeni jeftinijeg.

To se dogodilo i našem čitatelju iako je pumpa formalno-pravno bila u pravu: naime, odbili su mu skuplje gorivo obračunati po nižoj cijeni jer jeftinijeg benzina nije bilo samo na stanici na kojoj je točio naš čitatelj, ali ga je zato bilo na svim ostalima, jedino što je ovaj imao nesreću pa je stao na pogrešno mjesto.

Nema sreće

Moguće da bi u startu otišao na drugu stanicu samo da su na pumpi izvjesili kakav natpis da na ovoj jeftinijeg benzina nema, ali djelatnicima se učinilo zgodno to jednostavno riješiti špagom - pa tko neće imati sreće, plaćat će više.

Koliko je takvih nesretnika toga vrućeg srpnja plaćalo više nije poznato, no čitatelj nas upozorava kako je bila sredina ljeta i prilična gužva na cestama, pa je logično i da se mnogi nisu na vrijeme snašli.

No ono što je dodatno zanimljivo u cijeloj priči, stav je Državnog inspektorata, kojemu je ovaj potrošač prijavio slučaj.

image

Ilustrativna fotografija

Damjan Tadic/CROPIX

Naime, inspekcija je napravila nadzor nad prijavljenom pumpom te zaključila kako je prigovor potrošača opravdan - postaja je koristila zabranjenu, odnosno nepoštenu trgovačku praksu i to tako da je potrošača navela da plati cjenovno skuplje gorivo, što on, tvrde, ne bi učinio da ga je postaja na normalan način informirala kako jeftinijeg benzina ipak ima, ali na nekom drugom agregatu.

Zbog svega toga, pumpi su izdali prekršajni nalog te će konačnu presudu donijeti Prekršajni sud na kojem se ovaj spor dalje vodi, no našeg je čitatelja posebno zasmetala jedna stvar - činjenica da je inspekcija presudila kako mu Ina ne mora vratiti razliku u cijeni između reguliranog i skupljeg goriva, iako su nedvosmisleno zaključili da je potrošač bio zavaran.

Pojasnili su nam i zašto.

Prema zakonu

"U slučajevima u kojima tržišna inspekcija utvrdi da pojedini trgovac obavlja nepoštenu, zavaravajuću poslovnu praksu te poduzme prekršajne mjere protiv trgovca, istim nužno nisu ostvarene pretpostavke za povrat više naplaćenog iznosa, niti je povrat više naplaćenog iznosa nužno uvjetovan vezano uz obavljanje nepoštene poslovne prakse", poručili su iz Inspekcije te nas savjetovali da daljnje pojašnjenje tražimo od Ministarstva gospodarstva koje nije odgovorilo na naš upit.

Očitovali su se tek s Ine, ali vrlo šturo.

"Prodaja goriva na Ininim maloprodajnim mjestima odvija se u skladu sa zakonskom regulativom. Ujedno, kompaniji su kupci na prvom mjestu te vodimo računa o njihovom zadovoljstvu. S obzirom na to da je prekršajni postupak u tijeku, Ina neće javno komentirati konkretan slučaj, nego će svi argumenti biti izneseni tijekom postupka", kratko su kazali, a i Inspektorat je utvrdio da u tijeku nadzora u tvrtki više nisu provodili nepoštenu poslovnu praksu.

Doduše, trebalo je za to proći čak godinu dana jer je rješenje inspektorata stiglo tek u lipnju 2024., ali i to je vjerojatno bolje nego nikad.


Imate prijedlog za Veliku škrticu?

Pišite na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute.

image

Velika škrtica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. listopad 2024 19:33