Nakon višekratnih odgađanja, tvrtke za održavanje i naplatu Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka-Zagreb spojene su u jednu koja će održavati i naplaćivati cestarinu na oko 1000 kilometara autocesta u Hrvatskoj. Nova tvrtka poslovat će pod imenom Hrvatske autoceste održavanje i naplata cestarine (HAC-ONC), objavili su iz HAC-a. Nova tvrtka ima ukupno 2867 zaposlenih dok je sistematizacijom predviđeno 3004 radnih mjesta. Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata ističe nezadovoljstvo upravnom strukturom nove tvrtke. Prema njegovim riječima najveća mana nove tvrtke je preglomazna upravljačka struktura, a pojedini odjeli su osnivani samo kako bi se zaposlile osobe po prijateljskom ili stranačkom ključu.
Popunjavanje odjela
Iako se tvrdilo kako će ovim spajanjem doći do znatnih ušteda, naši sugovornici ukazuju kako to nije tako jer su zapravo potojećim djelatnicima u HAC-ONC pridodani radnici iz ARZ-a te je naprosto riječ o gomilanju zaposlenih. Naime, tvrtka HAC-ONC osnovana je prije više od pola godine i u nju su prebačeni zaposlenici HAC-a koji rade na održavanju i naplati. Njih je ukupno 2397. Sada je njima još pridodano 607 radnika održavanja i naplate iz ARZ-a. Dakle, u već popunjene sektore i odjele samo su pridodani ljudi. Stanić napominje kako je u mnogim odjelima takvo popunjavanje potpuno nepotrebno. Da je zaista riječ o pripajanju a ne spajajnju dokazuje i shema ustroja tvrtke u kojoj se precizno navodi koliko je ljudi u određenom sektoru, odjelu ili u grupi iz HAC-a, a koliko iz ARZ-a. Na čelu HAC-ONC-a je Alen Kruhak. Protiv njega je nedavno podnijeta kaznena prijava zbog navodnih malverzacija oko kupnje opreme za opremanje izlaza Zdenčina na autocesti Rijeka-Zagreb.
Sam svoj voditelj
Pod Upravom su četiri samostalna odjela u kojima je zaposleno 163 ljudi. Unutar samostalnih odjela osnovani su dodatni odjeli, a potom unutar tih odjela posebne grupe. Naši nam sugovornici ukazuju da su odjeli unutar odjela i grupe sami sebi svrha.
Naime, u nekim grupama predviđena su jedino mjesta voditelja. Odnosno voditelj je sam sebi voditelj. Tako je u Odjelu za pripremu postupka nabave i ugovaranja grupa u kojoj je predviđen jedino voditelj. U nekim grupama je pak uz voditelja tek jedan zaposlenik. Takvo mjesto donosi oko 10 tisuća kuna plaće. HAC-ONC ima sektore za naplatu i cestarinu. Svaki od direktora ima svog zamjenika i dva pomoćnika. Stanić napominje kako je imanovanje zamjenika direktora sektora jasni primjer nepotrebnog gomilanja birokracije. “Zašto je pored dva pomoćnika, direktoru sektora potreban i zamjenik.
Riječ je o čistom gomilanju funkcija. Prema izračunima, svaki zamjenik direktora košta oko 25.000 kuna bruto kolika bi mu trebala biti plaća”, napominje Stanić. Kada se tome pridodaju sve ostale beneficije, može se zaključiti da bi se za taj novac moglo angažirati 50-ak cestara koji tvrtki nedostaju, umjesto ovih nepotrebnih birokrata, napominje Stanić.
ENC uređaji dviju tvrtki nisu upareni
I dok unutar nove tvrtke i nadalje traje “Igra prijestolja”, korisnici autocesta od novog spajanja trenutno nemaju neku korist. Primjerice, iako je riječ o jedinstvenoj tvrtki za naplatu, vlasnici ENC uređaja ne mogu svoj uređaj kupljen u HAC-u nadopuniti u ARZ-u i obratno. Naime, njihovi sustavi i nadalje nisu kompatibilni. Naši sugovornici upozoravaju i na velike propuste u radu zimske službe. Naime, ovih su se dana na autocesti između Novog Marofa i Varaždina uslijed snježnih padalina prepriječila četiri kamiona.
Nadležne službe HC-ONC-a nisu na vrijeme proglasile zimske uvjete na cesti, a kao razlog su naveli da im nije radila promjenjiva signalizacija. Vozači su pet sati(!) čekali da se autocesta oslobodi za promet. O cijelom događaju istragu je zatražio inspektor za cestovni promet Ministarstva prometa.
U HAC-u se i nadalje lome koplja i da li je u četvrtak na četiri sata trebalo zatvoriti 40 kilometara autoceste između Male Kapele i Otočca. U HAC-ONC-u tvrde da je autocesta zatvrorena zbog jake ledene kiše. S druge strane se tvrdi da nakon nesreće na vijaduktu Krpani nadležni ne žele preuzeti odgovornost, pa im je lakše zatvoriti dionicu nego organizirati pravilan rad zimske službe.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....