Digitalizacijom upravnih postupaka pri upisu u sudski registar poduzetnici će se rasteretiti za 173,8 milijuna kuna, porezni obveznici morat će dostavljati manje podataka Poreznoj upravi, što će značiti 225 milijuna kuna manje troška, obveznici plaćanja trošarina uštedjet će 5 milijuna kuna kroz digitalizaciju postupaka prema Carinskoj upravi, u području gospodarenja otpadom ukida se vođenje posebnih evidencija i obveza izvještavanja, čime se očekuje ušteda za poduzetnike od 95 milijuna kuna, ukida se obveza vođenja dvostruke evidencije o prodaji za poljoprivrednike koji posluju kao OPG-i, čime se administrativno rasterećuju za 6,6 milijuna kuna, a ako želite postati turistički vodič ili iznajmljivati apartman, moći ćete to napraviti elektronički, uz ukupnu godišnju uštedu od 2,4 milijuna kuna.
Ovo je samo dio iz akcijskog plana za administrativno rasterećenje poduzetnika u 2019. teškog 626 milijuna kuna koji će Vlada na prijedlog Ministarstva gospodarstva i poduzetništva danas usvojiti na sjednici. Akcijski plan za administrativno rasterećenje gospodarstva 2019. sadrži 314 mjera koje bi mu trebale omogućiti da prodiše. U Ministarstvu su izračunali da će ovaj plan značiti 15,57 posto manje opterećenja za gospodarstvo. Mjere obuhvaćaju ukidanje administrativnih obveza u cijelosti, smanjenje broja obveznika, učestalosti ispunjenja obveze ili opsega dokumentacije koju poduzetnici trebaju dostaviti prilikom ispunjenja određene obveze, digitalizaciju i pojednostavljenje provedbe administrativnih postupaka te smanjenje iznosa financijskih naknada.
Najveće uštede
Financijski najveće uštede planiraju se u resoru Ministarstva financija, i to u iznosu od 230,5 milijuna kuna, zatim u pravosuđu od 178,7 milijuna kuna te u Ministarstvu zaštite okoliša i energetike u iznosu od 105 milijuna kuna. Znatne uštede očekuju se i u resoru Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, u iznosu od gotovo 60 milijuna kuna, te u području zdravstva od 38,5 milijuna kuna.
Akcijski plan vezan je uz provedbu preporuke Vijeća Europske unije u okviru Europskog semestra te se njime ispunjava jedna od obveza iz Nacionalnog programa reformi 2018., a tijekom izrade provedena je analiza 939 propisa, gdje je utvrđeno čak 3076 administrativnih obveza i parafiskalnih nameta za poduzetnike.
Tijekom pripreme Akcijskog plana održano je 47 sastanaka tzv. fokus grupa, kojima je prisustvovalo 317 poduzetnika, te je prikupljeno 539 upitnika s primjedbama i prijedlozima administrativnog rasterećenja. Mjerenje se provodilo korištenjem metodologije SCM (Standard Cost Model), koja se koristi u gotovo svim državama članicama EU kao standardni alat u okviru procjene gospodarskih učinaka propisa.
Akcijski plan nastavak je procesa koji je započela bivša potpredsjednica Vlade Martina Dalić 2017., a dosad je već provedeno 180 mjera čija je vrijednost procijenjena na 1,6 milijardi kuna. Ukupno, s ovim trećim planom, provest će se više od 2 milijarde kuna administrativnih rasterećenja.
Najveći dio već provedenih mjera odnosi se na rasterećenja u području sanitarne i zdravstvene kontrole, zatim zaštite na radu, kao i obveza prema Poreznoj upravi, pri čemu se pravilnicima koji stupaju na snagu danas poduzetnici rasterećuju vođenja niza evidencija i dostave podataka. Primjerice, ukida se obveza vođenja većine evidencija i registara iz nadležnosti Porezne uprave (o isplaćenim stipendijama, neoporezivim primicima...), čime se pojednostavljuju obveze za oko 100.000 poslovnih subjekata i rasterećuju se računovodstveni servisi.
Provedene mjere
Još neke od mjera koje su već provedene odnose se i na područje sanitarne i zdravstvene kontrole. Tako je četvrtina zaposlenih koji barataju zapakiranom robom rasterećena nepotrebnih procedura, pojednostavljena je i učinjena jeftinijom njihova edukacija, a djelatnostima koje se bave prodajom hrane smanjene su državne pristojbe za razne dozvole za 65 posto ili su u cijelosti ukinute. Pojednostavljena je i evidencija rada i postupak prijave profesionalnih oboljenja, kao i postupak za certificiranje fizičkih i pravnih osoba, koji je jeftiniji za gotovo 60 posto.
Ukinuta je i obveza da samozaposleni poduzetnik i direktor trgovačkog društva mora sam sebe prijaviti inspektoratu rada i sam sebi u Fini ovršiti račun ako si plaću nije isplatio na vrijeme, a donesena je i Uredba Vlade kojom se do travnja 2018. omogućuje pokretanje poslovanja putem samo jednog elektroničkog postupka. To znači da će i bankarski sustav dati određenu podršku, ustvrdio je jučer ministar Darko Horvat, pa će se u dva dana moći otvoriti račun kod komercijalne banke i time omogućiti platni promet za svakog poduzetnika, a u funkciju će se staviti i e-potpis, e-žig te velik broj drugih elektroničkih servisa.
- Određeni procesi koji su definirani unutar devet ministarstava sukcesivno će se, kako se budu donosile izmjene i dopune zakona, pravilnika ili uredbi, stavljati u funkciju tijekom 2019. Očekujem da ćemo veliku većinu od tih 314 novih mjera u provedbi imati već u prvoj polovici godine - poručuje ministar gospodarstva Darko Horvat.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....